Een beerloos dagje door berg en dal

27 juli 2013 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we vroeg wakker in ons ski-hutje. We hadden een druk programma, dus snel de koffers inpakken en gebruik maken van het ontbijt in ons hotel. Daarna uitchecken en door naar Mammoth Mountain, waar we met een gondellift de berg opgingen. Maar liefst 11053 feet hoog, bijna 3,5 kilometer. We hebben een paar korte stukjes gewandeld en korte klims gemaakt voor wat mooie foto's. Dit was zwaarder dan verwacht met deze ijle lucht! Maar wat ontzettend leuk om ook dit weer te zien.

Zo sta je op het heetste punt ter wereld en een dag later loop je tussen bergtoppen met sneeuw! Heel bizar!

Hooooooog! Het uitzicht In de gondellift

Na een bakje koffie bovenop de berg weer terug naar beneden met de gondel. Daarna de auto in om door te gaan richting Yosemite park. Sanne zat de hele weg paraat met camera om beren te spotten terwijl Arjan zich focuste op de bochtige weg.

Na een paar uur een stop gemaakt bij een meertje in Yosemite park, wat een heerlijk rustgevende plek. Bergen, natuur, genoeg te zien en een aangenaam temperatuurtje. Je kunt er zo uren blijven zitten! (en dat zeg ik; Sanne...)

Yosemite park2 Yosemite park
Na een kort relaxmomentje door naar een ander deel van het park. Onze volgende stop was bij de Tuolumne Grove, waar we de auto parkeerden voor een hike van zo'n 5 km. We liepen tussen de hoge bomen, omgeven door een heerlijke bosgeur, die wij tegenwoordig alleen nog maar kennen van geurstokjes in huis. We moeten in Nederland toch maar vaker de natuur in denk ik! We kwamen natuurlijk niet alleen voor het bosgeurtje, maar vooral voor de sequoia bomen!

Deze reuzenbomen worden meters dik en ontzettend hoog. Zo hoog dat ze niet in zijn geheel op de foto te krijgen zijn. Heel bijzonder om te zien, je denkt haast dat ze nep zijn!

Doorsnede sequoiaboom Sequoia boom

Daarna weer de auto in want we hebben nog een stukje voor de boeg. De route van vandaag loopt dwars door Yosemite park, we rijden via de Tiogapass. Een mooie en varierende route, waarlangs je beekjes, meren, bergen en bossen tegenkomt. Beren helaas niet, die hielden het voor gezien...

Rond half 6 kwamen we aan bij het rustige Mariposa. Een klein dorpje waar het een stuk warmer is dan in het naastgelegen Yosemite park; zo'n 35 graden. Eerst de koffers op de kamers gegooid en opgefrist, zodat we op zoek konden gaan naar een restaurantje. Ons hotel ligt aan de rand van het dorpje, dus we moesten even een stukje lopen. Uiteindelijk vonden we een relatief chique restaurantje (te herkennen aan het ontbreken van patat op de kaart en geen televisies aan de muur) en hebben we daar heerlijk gegeten en wijn gedronken. Na een heerlijke chocolademartini als toetje was het mooi geweest en gingen we terug richting hotel.

Chocomartini

Na weer een superdag duiken we zo het bed in. Morgen op naar San Fransisco!

Liefs van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda mam:
    28 juli 2013
    Ziet er weer super uit allemaal, van de bomen tot aan de coctail. Gaan de broeken nog wel dicht, na al dat alcohol gebruik? Veel plezier in San Fransisco xxx
  2. Ineke:
    28 juli 2013
    Wat een wisselingen op 1 dag! Mooi om te zien al die verschillen. Zijn jullie inmiddels niet een beetje verreist na al die kilometers in de auto? Heb je aan het eind nog een paar dagen rust? Geniet nog maar lekker even van jullie prachtige reis!
  3. Samantha:
    28 juli 2013
    Geniet er van Sanne het ziet er allemaal heel mooi uit !
    Wat een mooie ervaring zal dit zijn voor jullie.

x Johan Jacqueline Samantha Jeremy
  4. Sanne Hoogland:
    28 juli 2013
    De broeken gaan nog steeds dicht ;) we zijn natuurlijk supersportief hier he haha!

Vanaf vandaag hebben we het wat rustiger, lekker wat plaatsen langs de kust bezoeken.
  5. Cindy de Bruijne:
    28 juli 2013
    Wauw wat een verschillende omgevingen en uitzichten hebben jullie vandaag gezien!! (Of eigenlijk gister;-) )
    Onwijs veel plezier in San Fransisco! Ben benieuwd hoe Alacatraz jullie bevalt!!
    Heel veel plezier en geniet van de komende dagen terwijl jullie iets meer rust hebben! Xxx <3
  6. Flip van noort:
    29 juli 2013
    Ik zou wel even willen ruilen met al show Opa