San Francisco by bike

29 juli 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren vertrokken uit Mariposa, een ritje van zo’n 3 uur tot aan San Francisco.

Via steile straatjes kwamen we aan bij ons hotel. Nadat we de koffers hadden gedropt gingen we de stad in. Voorzien van vesten, want het is hier flink fris, een graad of 18. Hebben we ze toch niet voor niks meegenomen ;).
We kwamen uit bij Union Square, waar een openlucht concert gaande was. Een Aziatische band stond op het podium en het hele plein stond vol met mensen (ook veelal Aziatisch) in de meest idiote outfits. Je kijkt je ogen uit!

Union Square

Daarna het warenhuis Macy’s in gegaan om even te shoppen. Toen door naar pier 39. We besloten te voet te gaan, wat nog best een klus was met al heuvels! De straten hier zijn enorm steil.

We liepen door Chinatown, waar je echt het idee hebt door China te lopen. Overal waar je kijkt zie je Chinese tekens, straten vol met schreeuwende Chinezen, bijzondere soorten groenten en fruit en een enorme drukte. En dat bijna een kilometer lang, en dan hebben we de zijstraten niet eens meegeteld.

Chinatown

Bij de pier stond een fris windje, maar dat maakte de sfeer er niet minder om. Veel winkeltjes, restaurants, straatartiesten en toeristen. Een en al gezelligheid!

Zeehonden Pier 39

Nadat we een rondje hadden gelopen over de pier besloten we een restaurantje op te zoeken. We vonden een plekje met mooi uitzicht en bestelden een flesje wijn, een garnalencocktail vooraf en mossels en fish&chips als hoofdgerechten.

De garnalencocktails kwamen eraan, maar 1 minuut later (we hadden echt net ons bestek in de hand) stond ook een meneer met de hoofdgerechten aan de tafel. We stuurden hem weg, want wilden eerst ons voorgerecht opeten. Binnen 5 minuten kwam hij weer aanzetten met de hoofdgerechten (ze hadden zeker haast...), waarop wij hem weer terug stuurden. Met een diepe zucht zei de beste man dat hij het wel even zou opwarmen in de magnetron straks. We hebben het dus maar bij de garnalencocktails gehouden en zijn als hoofdgerecht een patatje bij McDonalds gaan halen.

Door het vlotte diner was het nog vroeg en besloten we een bar in te gaan. Heerlijk gezeten aan de bar, wijntjes gedronken en naar de band geluisterd; drie dikke mannen die allerlei verzoeknummers (van voor 1980...) speelden. Fantastische avond gehad waardoor we iets later dan gepland de taxi naar het hotel pakten.

Proost Music

Het is natuurlijk geen verrassing dat we niet blij waren met de wekker vanmorgen, na gisteravond. We hadden een excursie gepland, dus konden er niet omheen. Eerst een bak koffie en ontbijtje in het hotel en toen op naar de Baystreet, waar huurfietsen voor ons klaar stonden.

Na een uitgebreide uitleg over het gebruik van een fiets konden we van start. De helmen hebben we afgewimpeld, als een van de weinigen.
We reden eerst langs de kust en door een park. Er zaten een paar flink steile hellingen bij en na een uurtje fietsen kwamen we aan bij de Golden Gate Bridge! Echt zo gaaf om overheen te fietsen! Door de mist kun je de brug niet helemaal goed zien, maar dat is hier eigenlijk bijna altijd zo.

Golden gate Fietsen over de golden gate bridge

Op de brug zelf kom je bordjes met telefoons tegen die je kunt gebruiken als je op het punt staat eraf te springen. Eng idee, er zijn er al zat geweest die zichzelf van het leven hebben beroofd door van deze brug te springen...

Op de brug

Na de brug gingen we volle vaart bergafwaarts richting Sausalito, een wijk aan de andere kant van de brug. Hier hebben we door het winkelstraatje geslenterd, een heerlijke verse burger gegeten en daarna de ferry terug gepakt naar ons beginpunt. Het boottochtje was ook erg leuk, de Golden Gate Bridge was vanaf hier wel volledig te zien. We kwamen ook vlak langs Alcatraz, het gevangeniseiland waar we morgen naartoe gaan.

Ferry Skyline

Na het stuk met de ferry waren we lekker uitgewaaid en moesten we nog een klein stukje met de fiets naar het inleverpunt. De 13 km zaten erop en we hebben weer veel gezien, leuke tocht!

Straks gaan we richting Fisherman's Wharf, waar we vis willen gaan eten. Morgen naar Alcatraz en met de hop-on-hop-off bus mee. Een druk programma in deze gezellige stad!

Tot de volgende update!

1. Lindsay:
    30 juli 2013
    Zo een klein tempratuursverschilletje, dat zal even wennen zijn ;)
    Ziet er super leuk uit!!
    Veel plezier bij de gevangenis en zorg ervoor dat je weer terug komt :p
    Liefs!
  2. Linda mam:
    30 juli 2013
    Lekker ff niet zo heet zeker? Het zijn weer prachtige foto"s en een leuk verhaal. Veel plezier in the prison.
  3. Marlies:
    30 juli 2013
    Hee!! Ziet er indrukwekkend uit zeg!! Is wel beter uit te houden denk nu het wat kouder is? Ik ben heel erg benieuwd naar de verhalen over Alcatraz ..... Veel plezier morgen en geniet xx
  4. Kitty:
    30 juli 2013
    Ziet er allemaal super uit sanne en de verhalen zijn ook leuk, wij kennen dit allen van de film...hihi Heel veel plezier en morgen in Alcatras (y)
  5. Maxime:
    30 juli 2013
    Lieven, wat een leuk verhaal weer :) Dat is weer even acclimatiseren met het frisse weer.. Maar vet dat jullie morgen naar de gevangenis gaan, zal vast heel indrukwekkend zijn. Heb op tv docu's gezien, het is niet te zuunig wat daar allemaal gebeurd! Tof dat jullie over de GGB zijn gefietst :) Hoelang is die brug? En wel een eng idee dat er zoveel mensen vanaf zijn gesprongen.. :O.
    Veel plezier morgen, xxxxx