Fotograafje spelen in Antelope Canyon

19 juli 2013 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we erg vroeg wakker. We zaten op de grens tussen twee tijdszones. Iphone had besloten alvast mee te doen met de andere tijdszone (een uur later), terwijl de stad dat niet hanteert. Gevolg: de wekker ging een uur te vroeg, waar we natuurlijk pas na het douchen achter kwamen. Lekker rustig aan ontbijten dan maar. Om 9.30 uur hadden we een geplande excursie staan naar de Antelope Canyon. Deze canyon kun je alleen onder begeleiding van een gids bezoeken. In een soort jeep, met laadbak voor de toeristen, werden we door een zanderig landschap naar de canyon gebracht. Daar gingen we de canyon in, waar prachtige kleuren te zien waren. Een combinatie van rood, geel, oranje en bruin, echt super om te zien! De gids gaf foto-tips, waardoor we  de mooiste plaatjes hebben gekregen. ('Ohh' en 'aahh' roepen toegestaan) ;)

Antelope Canyon1 Antelope Canyon2 Antelope Canyon3Antelope Canyon4

Deze canyon is uitgeslepen door floods, oftewel overstromingen. Je kon aan de stuctuur van de wanden ook duidelijk zien dat hier water met grote kracht doorheen is gestroomd. Weer zo'n fantastische, door de natuur gecreërde plek waarvan je versteld staat.

Hierna even een broodje gescoord bij Subways en daarna richting Bryce. Een nieuwe staat in: Utah, waar het dus weer een uurtje later is dan we inmiddels gewend waren.. Ons hotel in Bryce heeft verschillende gebouwen, wij zitten in de Lake View Lodge. Het heeft wat weg van een wintersport resort, erg leuk. Het weer hier is wel even anders dan vanmorgen, een frisse wind en af en toe wat regen.

Het hotel Bryce
Straks naar een live western dinner show, erg benieuwd wat we gaan beleven. Voor vanavond een flesje Malibu ingeslagen, wat hier bijna net zoveel kost als een 8-pack bier. Dat zegt meer over de absurd hoge bier-prijs, aangezien de Malibu ongeveer hetzelfde kost als in Nederland. De keuze was snel gemaakt :).

Morgen aan de wandel in Bryce Canyon, alleen nog in twijfel welke categorie wandeling we aankunnen ;).

Tot de volgende update!

1. Linda mam:
    20 juli 2013
    Gossie wat een mooie foto's. Zijn jullie nog een beetje fit? Jullie hebben het zo druk. Truste
  2. Ineke:
    20 juli 2013
    Wat mooi, je hoort altijd dat de canyons mooi zijn, indrukwekkend hoor! Kijk je bij de westernshow of er een leuk paardje voor Nander bij zit? Veel plezier en eet smakelijk, Ineke.
  3. Nicola:
    20 juli 2013
    oohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,,aahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,,Machtig johhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
  4. Kate:
    Vet mooie foto's san !
  5. Cindy de Bruijne:
    20 juli 2013
    Wauw!! Dat ziet er super gaaf uit!!! Veel plezier in Bryce!! Ben benieuwd hoe jullie Bryce vinden!!
    Hopelijk heeft de Malibu gesmaakt
  6. Sanne Hoogland:
    21 juli 2013
    We zijn nog superfit :).
    Helaas, de westernshow was alleen muziek, geen paardjes gezien!
  7. Els:
    22 juli 2013
    Prachtig zeg.....
  8. Maxime:
    22 juli 2013
    Wat was er dan zo Western aan:P? Prachtige photo's! Ik vind het heel bijzonder dat jullie nog fit zijn, want men o men wat zien en doen jullie veel :) Misschien dat het wel eventjes lekker is dat het nu wat frisser is daar? In vergelijking met die überhitte is het misschien wel even nodig :) xxxx