Shitten aan het zwembad

20 juli 2013 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Gisterenavond naar de Western Dinner Show geweest. Een grote zaal met allemaal ronde tafeltjes en een groot podium. Het lijkt een beetje op feestzaaltjes (laat '-tjes' maar weg...) die je wel eens ziet in Amerikaanse bruiloftsprogramma's. Het eten was lekker en de show (country muziek) erg goed.

Western Dinner Show

Vanmorgen ietwat brak (bier bij het eten en een fles Malibu soldaat gemaakt in de hotelkamer...) richting Bryce Canyon. Daar gingen we een wandeling doen van ruim 5 km, met een hoogteverschil van 'slechts' 160 meter dit keer. Het rondje dat we liepen gaf een heel varierend beeld van de canyon. We begonnen met een super uitzicht van bovenaf, waarna we tussen rotsen en bomen door naar beneden liepen. Lager in de canyon was het meer een soort bos, met veel bomen, planten en weer die schattige eekhoornachtige beestjes. We zijn er inmiddels achter dat ze prairiehondjes heten, hoewel ze je totaal niet aan een hond doen denken. Na onder wat bergen door gelopen te hebben, kwamen we in een smal gedeelte van de canyon, waarbij je echt in de diepte tussen de rotsen ingeklemd loopt. Ontzettend gaaf, en lekker koel in de schaduw :). De rotsformaties zijn hier weer heel anders dan in de vorige canyons. Deze lijken een beetje op omgekeerde druipstenen. Echt een mooie hike route.

Bryce canyon1  Bryce canyon3 Bryce canyon4

Na de hike waren de maagjes leeg en dus even lunchen. In het snackbar achtige restaurant stonden we een stief kwartiertje in de rij omdat 1 Chinees voor half China pizza's aan het bestellen was. Er zijn hier echt ontzettend veel Chinese vakantiegangers, in grote groepen. En alles wat ze ondernemen gaat gepaard met veel camera's en zo mogelijk nog meer herrie en hectiek.

Afijn, broodje erin en daarna lekker zonnebaden op ligbedjes bij het zwembad. Na een paar uur werden we echter weggestuurd omdat het zwembad per direct gesloten werd. Helaas had iemand de drang om zijn grote boodschap (bah!) in het water te droppen, waardoor er niet meer geplonst kon worden. Achteraf gered door de drol, want in de hotelkamer bleek ik (Sanne) zo rood als een kreeft. Door het briesje heb je totaal niet door dat je levend ligt te verbranden. Pijnlijk: elke gezichtsuitdrukking brengt nu een trekkend gevoel met zich mee.

Om zo min mogelijk gezichtsuitdrukkingen te hoeven gebruiken zijn we maar lekker gaan lezen bij onze hotelkamer. Eerst de halve inboedel naar buiten gesleept (tuinstoelen kennen ze hier niet) en daarna met een boek neergeploft. Als diner ook een lekker gezond maaltijdje hier klaargemaakt: sla met bagels.

Relaxen bij de lodge

Zometeen worden we nog getrakteerd op vuurwerk, iets met een cowboy feestdag. Daarna lekker naar bed want morgen begint onze reis al vroeg naar LAS VEGAS! Voor ons een van de hoogtepunten (hopen we) van de reis.

Tot de volgende update!

Liefs

1. Fro:
    21 juli 2013
    Hahaha geen paardjes dus bij de westernshow. Maarja country muziek is ook leuk! Al een leuk prairihondje uitgezocht? Succes met de reis en have fun in Las Vegas. What happens in Vegas stays in Vegas ;)
  2. Cindy de Bruijne:
    21 juli 2013
    Gaaf he al die verschillende Canyon's!! Hopelijk is de verbrandheid snel weggetrokken San!!
    Onwijs veel plezier in Las Vegas!!!
  3. Christel:
    22 juli 2013
    Ohh, pijnlijk dat verbranden! Hier nog één, maar dan door een ritje in een opensky bus in een zeer bewolkt San Francisco. Ben je alvast gewaarschuwd ;) Have fun in Vegas!
  4. Els:
    22 juli 2013
    Ja die chinezen zijn echt neuroten eerste klas. En volgens mij en zo te lzen is jullie reis 1 groot hoogte punt:). En blijven smeren Sanne..... xx
  5. Maxime:
    22 juli 2013
    Hahahaa die Chinezen!! 'Als we gaan, dan gaan we met z'n allen dus'. Wat waardeloos dat je zo verbrand bent, heb je lekkere after sun? Ik denk dat de reisverhalen voor jullie straks ook heel waardevol zijn, want dan kan je bij de photo's ook het verhaal weer teruglezen en de hele reis opnieuw beleven :) En misdraag jullie vooral in Las Vegas!
  6. Flip van noort:
    22 juli 2013
    Neem een paardje voor ons mee ? opa en oma