Gallons, Fahrenheit en Inches

14 juli 2013 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen al om acht uur vertrokken richting Tucson. Eerst even tanken en ijsblokjes halen voor in de piepschuim koelbox. Dat tanken is wel anders dan in Nederland. Ten eerste vemelden ze 'gallons' in plaats van liters, ten tweede moet je vooraf aangeven hoeveel je wilt (uh... 3/4 mustang tank?) en ten derde.... is het spotgoedkoop! :)
Omgerekend zo'n 60-80 eurocent per liter (wisselt nogal per tankstation). Daar worden we blij van :).

Onderweg reden we door allerlei verschillende landschappen. Allereerst rotsen met begroeiing, daarna en soort kei-rotsen (van de verte net hoopjes kiezelsteentjes), vervolgens door zandheuvels en uiteindelijk door dorre vlaktes met cactussen.

onderweg1 onderweg2

Toen we ergens halverwege een stop maakten voor een toiletbezoek en lunch kregen we bij het uitstappen een klap van de warmte. Bloedje heet met een net zo warm briesje. Een föhn is er niks bij... De temperatuurmeter gaf 111°F aan, wat na enig opzoekwerk 44°C blijkt te zijn! Toch is het niet plakkerig warm, zoals in Europa. Meer alsof er een warme kachel aan staat.

Eenmaal aangekomen bij het hotel zijn we direct in badkleding geschoten en even twee uurtjes in de chill-modus gegaan bij het zwembad. Hoogmoedig begonnen we te bakken in de zon, maar binnen een kwartier lagen we oververhit in het water.

's Avonds heerlijk uiteten geweest in het centrum van Tucson, waar we wederom geconfronteerd werden met die andere maten die ze hier gebruiken. Dit keer de maat van de pizza. Toevallig hebben we een 10" tablet, dus wisten we na wat meetbewegingen op tafel ongeveer hoe groot de 9" pizza zou moeten zijn. Het was in ieder geval groot genoeg, want we gingen weer tjokkie vol terug naar het hotel.

dinner

Dat was het weer voor vandaag!

1. Linda mam:
    15 juli 2013
    Neem ff een paar jerrycans benzine mee. We houden van goedkoop haha. Slaap lekker xx
  2. Christel:
    15 juli 2013
    Geweldig weer, Sanne! Inderdaad die maten enzo, ik zit ook steeds te rekenen. In Las Vegas is het ook heet, dus bereid je maar vast voor :) Wij zaten in 'The Mirage' trouwens. We zijn vandaag ook in Newyork Newyork geweest: zag er ook super uit!
  3. Maxime:
    15 juli 2013
    Ik geniet het uit van jullie reis!! Wat zien jullie veel en wat hebben jullie het goed voorbereid :) Fijn van die benzinemeevaller :) maar wel wennen dat anders anders is he hahaa! Ook bijzonder dat je tijdens zo'n lange rit zoveel verschillende landschappen ziet, tof hoor!
  4. Kitty:
    15 juli 2013
    Hartstikke gaaf hoor, lekker genieten! Jullie zullen genoeg zien en leuke dingen ervaren.... :)
  5. Nicola:
    15 juli 2013
    Geweldig zoals je ons mee neemt door Amerika heen en al wat je ziet.
    Leuk ook om te lezen, ik kijk er naar uit wat jullie belevenissen morgen zijn, en dat iedere keer he.
    Groetjes van de poezen en Jessy
    xxxx You to en Randy ook hé Die moet werken hahaha
  6. Marlies:
    15 juli 2013
    Heej!! Jeetje wat een belevenissen en wat zien jullie veel!! Bijzonder he die verschillende maten en dan maar opzoeken wat het allemaal betekent!! Geniet lekker daar!! Dikke kus
  7. Flip van noort:
    15 juli 2013
    Sanne en Arjan geniet er van het ziet er mooi uit
    groetjes opa en oma van noort xxx