Prikkelende wandeling

15 juli 2013 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd vertrokken richting Saguaro National Park om cactussen te spotten. We wilden een wandeling gaan maken en om de hitte te vermijden stonden we al om 9 uur in het visitor center van het park. Hier raadden ze ons een tocht aan van 1 of 2 miles, maar niet langer. Hm... Vooruit dan maar, we kozen de wandeling van 2 mile (zo'n 3,5 km). Appeltje, eitje dachten we.

Eenmaal aan de wandel bleek dit nog flink tegen te vallen. Wandelen in deze warmte, op onverharde ondergrond, heuveltje op-heuveltje af, was een flinke klus.
Onderweg ontzettend veel cactussen tegen gekomen, in allerlei soorten en maten. Vooral die verschillende maten waren verbazingwekkend, sommigen waren echt metershoog! Erg indrukwekkend.

Saguaro1 Saguaro2

Al even bijzonder was een uitkijkpunt waarbij we later stopten. Kilometers lang alleen maar cactussen te zien! Met de bergen op de achtergrond echt een plaatje. We waren er stil van (of zou dat door de uitputtende wandeling komen...?).

Saguaro3

Na het bezoek aan dit park weer even boodschappen gedaan, want de koelbox raakt al aardig leeg met deze warmte. Net nog even lekker onder een parasolletje bij het zwembad gelegen en nu weer op de kamer. Het schijnt straks noodweer te worden; regen en onweer. Wij zitten in ieder geval goed, bier, wijn, sla en brood voor het diner ingeslagen (even geen vettigheid), dus hoeven de hotelkamer niet meer uit. Het is tenslotte een Hilton hotel, dus even genieten van het comfort hier :).

Morgen gaan we richting Sedona, via de Apache Trail, zo'n 450 km rijden. Het schijnt een mooie route te zijn, dus we zijn erg benieuwd!

1. Cindy de Bruijne:
    16 juli 2013
    Wauw!!! Ziet er echt prachtig uit!!! Geniet van het bier & de wijn!! Slaap lekker voor straks!! En voor morgen een goede & veilige autorit gewenst!!
  2. Ineke:
    16 juli 2013
    Hoi, wat leuk om jullie elke dag te kunnen volgen! We reizen echt met jullie mee. Volgens mij is de reis nu al onvergetelijk. Wat doen jullie een hoop leuke dingen en een mooie rit morgen! Dikke kus van ons vieren! Ineke
  3. Linda mam:
    16 juli 2013
    Hopelijk wordt het weer niet al te slecht. Zag er gister goed uit zo lekker chillen bij het zwembad. Goede reis vandaag.xx
  4. Maxime:
    16 juli 2013
    Ik heb een ticket geboekt, volgende week bin ich dabei! Klein grapje, maar wat wou ik graag dat ik mee was, zo vet!! Ik ga dit sowieso ook doen met mijn toekomstige man hahaa ;) En die cactussen zijn idd heel bijzonder, ik wist niet eens dat ze zo groot konden worden. xxxxx
  5. Britt:
    16 juli 2013
    luitjes!! wat een mooie reis zeg!! ik hoop dat jullie volop genieten, maar zo te zien lukt dat goed. tot snel, dikke kus vanuit de jungle xxxx britt
  6. Britt:
    16 juli 2013
    p.s. heeft arjan zijn zwembroek al gebruikt haha;-)
  7. Marlies:
    16 juli 2013
    Wauw indrukwekkend die cactussen ik heb er veel gezien in Mexico maar niet zoo!!! Vervelend van het noodweer maar gelukkig zijn jullie erop voorbereid! Fijne reis morgen weer en geniet!!! Is het weer uiteindelijk meegevallen?? Xx