Een aanvaring met wild-life

28 juli 2019 - Nationaal park Addo Elephant, Zuid-Afrika

We laten Oost-Londen vandaag achter ons en vertrekken richting Addo Elephant Park. De route duurt zo’n 3 uur en verloopt soepeltjes. Weer een prachtige route met mooie bergen, bochten en beplanting.

Al vroeg in de middag komen we aan bij het park. Addo is, net als Kruger, een nationaal park, beheerd door de overheid. Wij blijven hier twee nachten in het main camp. Het is nog wat te vroeg om in te checken dus lunchen we eerst bij het restaurant. We nemen plaats onder het gezellige rieten afdak en algauw spotten we het eerste wildlife. Zo’n centimeter groot, geel-zwart gestreept, oog op zijn prooi gericht: Ivy. Ik pas me snel aan aan mijn omgeving, en als een ware leeuwin die haar welpje beschermt probeer ik de wesp weg te jagen. En uiteraard weet ik dat dit niet handig is, maar het was het welpje of ik. Dan ik maar, dus kon ik 3 tellen later de angel tussen mijn nagel en nagelriem vandaan pulken en liep ik de rest van de dag met een pijnlijke vinger.

Gelukkig maakte het zien van onze ‘forest cabin’ een uurtje later veel goed. We slapen in een ultra-schattig huisje, dat een beetje het gevoel geeft dat we op kamp zijn. Ieder een eigen bedje, dus Arjan en ik zijn de komende dagen van elkaar gescheiden door een metertje houten planken.

image1

We droppen onze spullen en gaan doen waar we voor kwamen: op safari! We rijden lekker rond tot de zon ondergaat en spotten onder andere olifanten (wat je natuurlijk niet zou verwachten hè, gezien de naam van het park), zebra’s, vele pumba’s (zwijntjes) en in de schemering zelfs nog een struisvogel.

image1 image1

image1image1

Het rondrijden met de ondergaande zon is echt super mooi, zover je kijken kunt alleen maar natuur.

image1

De katachtigen houden zich vooralsnog schuil, maar wie weet morgen. Dan willen we met een hop-on gids op pad, we gaan zo even kijken of hij beschikbaar is.

Ik ben jullie (en onszelf) overigens een rectificatie schuldig. Wij hadden ergens gelezen dat een nijlpaard tot de big 5 behoort, maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn. Het luipaard daarentegen wel, dus maakt de tussenstand 3/5. Maar wie weet worden dat er morgen 4 of zelfs 5...!

image1

Nu eerst maar lekker uiteten en daarna slapen tussen de dierengeluiden. Tot morgen!

1. Linda mam:
    28 juli 2019
    Wat een moedige leeuwin ben je toch, je jong beschermen ten koste van jezelf😂🤣respect!!! schattige slaapplaats hebben jullie. Truste voor straks😘😴