4th of July

4 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Om 5.15 uur ging het wekkertje waarna om 6.00 uur onze beide ouders en Sanne’s zusjes op de stoep stonden. In  colonne vertrokken we naar Schiphol, waar we nog even gezellig met zijn allen koffie dronken. Daarna was het toch echt tijd om afscheid te nemen en door de douane te gaan.

Nog even wat gegeten en toen door naar de gate. Net toen we mochten gaan boarden werd omgeroepen dat het vliegtuig door een technisch mankement niet gebruikt kon worden. We moesten dus naar aan andere gate, om pas 2 uur later met een ander vliegtuig de lucht in te gaan.

Gelukkig hebben we tijdens de vlucht een uurtje ingelopen, waardoor we met slechts 1 uur vertraging op Amerikaanse bodem landden.

Toen we het vliegtuig uitliepen zei Arjan: “bereid je maar voor, ik heb wel eens gehoord dat het op dit vliegveld erg lang kan duren allemaal”. Niets bleek minder waar! Omdat we al eerder met dit visum hadden gereisd mochten we tussen de Amerikaanse burgers door een soort snelle douane. Daarna waren binnen no-time de koffers er en ook de taxi stond klaar om in te stappen.

Binnen 1 uur na landing waren we onderweg naar het hotel. Rijdend door het Amerikaanse verkeer voelde een beetje als thuiskomen. De bekende stoplichten, verkeersborden en winkelketens, alsof we hier gisteren nog waren.

Straat

Eenmaal bij het hotel aangekomen bleek het niet overal vlotjes te gaan vandaag. Een meterslange rij voor de incheckbalie. Na 3 kwartier waren we eindelijk aan de beurt, waarna we om half 4 op de hotelkamer (of eigenlijk kamertje) aankwamen. Hier even gerelaxt, moeke moest even bijkomen van alle drukte.

Eind van de dag zijn we naar Macy’s gegaan, ’s werelds grootste warenhuis. Acht etages met alle grote merken en elk denkbaar product.

Macy's Macy's binnen

Daarna door naar de Mac voor ons eerste Amerikaanse ‘diner’. Vervolgens nog een flink stuk aan de wandel, richting East River, voor de vuurwerkshow vanaf de Brooklyn Bridge. In het park langs de East River was het gezellig druk. Grote groepen hadden hun hele huisraad en voorraadkast meegenomen voor een barbecue met de familie.

East River  Straat 2

Om half 10 bekeken we vanaf een mooi plekje langs de rivier het vuurwerk, wat maar liefst een half uur duurde. Echt prachtig, zulke mooie special effects. Volgens mij is er voor tonnen de lucht in geknald.

Vuurwerk

Daarna terug richting hotel, bekaf inmiddels. En geen vrije taxi te krijgen. Best knap als je bedenkt dat zo’n  80% van het verkeer hier uit gele taxi’s bestaat. Pas na een heel stuk lopen hadden we eindelijk een taxi bemachtigd, die ons zojuist bij het hotel heeft afgezet.

Het is nu half 12 en we zijn kapot. Lekker slapen en hopen dat deze moeheid ervoor zorgt dat we een beetje kunnen uitslapen! Morgen weer een leuk programma, met o.a. Statue of Liberty, Empire state building en natuurlijk de wedstrijd Nederland – Costa Rica!

1. Ineke:
    5 juli 2014
    Jammer van de vertraging op Schiphol, maar fijn dat de reis zelf lekker vlot ging. Jullie hebben toch al veel gedaan op 1 dag! Let je wel een beetje op jezelf Sanne, ook uitrusten beiden van een jaar hard werken!! Heel veel plezier, het is leuk om te zien hoe New York er uit ziet!
  2. Christel:
    5 juli 2014
    Zo herkenbaar, dat gevoel van 'thuiskomen'! Geniet er maar weer van hoor, ik geniet op afstand met jullie mee!
  3. Linda mam:
    5 juli 2014
    Hoi lieve luitjes, wij zijn blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    volgens ons valt het wel mee met "Arthur" of niet? Slaap lekker en tot morgen.
  4. Sanne Hoogland:
    5 juli 2014
    Ja de cycloon Arthur uitte zich in regen gisterenmiddag, maar 's avonds was het alweer zonnig gelukkig. :)
  5. Wendy:
    5 juli 2014
    Leuk dat jullie nog een stukje 4th of july mee hebben gemaakt!