Van bollen wol naar een bruisende bar

12 juli 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag als een typisch ‘camping dagje’. Eerst even wasjes draaien, moet ook gebeuren natuurlijk.

DSC_0055IMG_4015

Na we alles te drogen hadden gehangen over de veranda zijn we lekker naar het zwembad te gaan. We vonden gelukkig nog een plekje in de schaduw en ploften neer. Af en toe was een verfrissende duik echt nodig, het was pas half 12, maar al flink warm.
Toen ik even in slaap viel werd ik al snel door een mevrouw wakker gemaakt. Ze wilde me er even op wijzen dat ik een beetje rood werd en moest uitkijken voor oververhitting omdat ik zwanger ben. Het komende uur bleef ze geregeld omkijken naar ons plekje en zei dan ‘just checking on you’. Typisch zo’n lieve zorgzame Amerikaan.

Rond 2 uur werd het echt te warm en zijn we naar het huisje gegaan om te lunchen. We bleven nog even chillen in de schaduw en rond 3 uur gingen we even opfrissen. Daarna stapten we de auto in naar ‘Jo-Ann’ een grote hobby winkel waar ik graag even wilde kijken. Eenmaal binnen waren we stomverbaasd: valt er echt zo’n enorm oppervlakte te vullen met knutselmateriaal?! Het antwoord is ja! Hier is echt voor elke hobby een scala aan materiaal te vinden, en zo veel keuzes! Er waren alleen al 5 rijen met bollen wol, 3 rijen met lintjes, 5 rijen met taartdecoratiespullen en ga zo maar door. Als knutselfanaat annex verzamelaar wordt je hebberigheid flink getriggerd hier.

IMG_4022 IMG_4024

Met een gevuld tasje verlieten we de winkel, ook hier werkte het codewoord ‘voor de baby’ om Arjans instemming te krijgen ;). Ik kan deze vakantie een leuk dekentje fabriceren!

DSC_0079

Daarna door naar de Universal Citywalk, waar we rond 6 uur aankwamen. De Citywalk is een soort straat voorafgaand aan de Universal parken, waar allerlei eettentjes, winkeltjes en andersoortig vermaak te vinden is.
We besloten eerst een hapje te gaan eten bij een Mexicaans restaurant. We kozen voorafgaand voor de nachochips met verse guacemole, en zo vers hebben we de guacemole nog nooit gehad. Hij werd aan tafel voor je gemaakt, heerlijk! Daarna namen we beiden nog een burrito, terwijl ondertussen een Mexicaans viertal het restaurant van muziek kwam voorzien. Goede sfeer en heerlijk gegeten!

DSC_0060 IMG_4031

Daarna een potje minigolf op de ‘griezel’ themabaan. Leuke baan, elke hole was voorzien van lampjes, griezeldecoratie, geluid en soms ook rook of water (schrik!). Na 18 holes was het overduidelijk: Arjan was de winnaar.

DSC_0067 DSC_0073 DSC_0077

Daarna liepen we nog een rondje over de bruisende Citywalk, heel anders dan Downtown Disney. De Citywalk is met de verschillende bars en clubs meer gericht op jongere mensen.

We zijn de karaokebar in gegaan, waar we 7 euro entree voor betaalden, wat het meer dan waard was! Binnen kregen we een gezellig tafeltje, bestelden we bubbels (cola) en keken we ons ogen uit. Dit was veel meer dan een karaokebar: een zaal vol zitjes, een groot podium en een live band met dansende achtergrondzangeressen. De ene na de andere potentiele zanger of zangeres stond zonder enige vorm van gêne helemaal uit zijn/haar dak te gaan op het podium. Ontzettend leuk om te zien, de hele zaal barstte van het enthousiasme.

IMG_4047

Rond half 12 besloten we om de rekening te vragen, waarop tot onze verbazing maar 2 cola stonden. We kennen het Amerikaanse refill principe, maar hadden dat hier niet verwacht. Daarbij viel die entreeprijs helemaal in het niets.
We hebben een heerlijke avond gehad, misschien gaan we maandagavond nog wel even terug. Morgen hebben we niet echt iets op het programma gaan, we houden ons aanbevolen voor nog zo’n relaxdagje als vandaag!

1. Linda mam:
    13 juli 2014
    Lekker om te weten dat er mensen zijn die een beetje bezorgd zijn om jullie! Het is hier ook lekker weer maar gelukkig niet zo warm als bij jullie. Jullie lekker relaxen dus vandaag