Wandelende wereldreis

11 juli 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag stond Disneys Epcot op het programma. Om 10 uur stapten we door de poort van het park, het was nog lekker rustig.
DSC_0625
We begonnen in ‘future world’ waar we een ritje maakten in ‘The Seas’, een attractie gebaseerd op de film Finding Nemo. Met karretjes in de vorm van schelpen reden we langs allerlei onderwater tafereeltjes. Ook brachten we een bezoekje aan de  ‘Circle of Life’, een soort film over het milieu gecombineerd met Timon en Pumba uit de Leeuwenkoning. Erg mooi was het boottochtje ‘Living with the land’, waar je eerst door nagemaakte stukken land vaart en daarna door echte kassen met allerlei soorten planten.
Wachtrijen waren er amper bij deze attracties, dus we vlogen erdoorheen. Hierna gingen we door naar ‘World showcase’, het mooiste deel van het park. Rondom een grote vijver zijn allemaal straatjes uit verschillende landen nagebouwd.
DSC_0050

Zo liepen we onder andere langs de Italiaanse grachten, door een Mexicaans straatje, over een Marrokaans pleintje en tussen de Chinese tempels. Echt ontzettend mooi om te zien, en ook hier heeft Disney weer alles tot in de puntjes verzorgd. In elk ‘land’ dragen de medewerkers andere kleding, zijn er toepasselijke restaurants en zelfs de lantaarnpalen zijn afgestemd.

DSC_0014 DSC_0029 DSC_0036
Het was niet zo zonnig waardoor het een stuk beter uit de houden was dan gisteren. Het was hier ook een rustiger dan in Magic Kingdom gisteren en veel minder boosters en kinderwagens (die je hier gewoon kunt huren). Dat heeft dus als gevolg veel dikke mensen in boosters (zelf zwangeren voelden zich geroepen er 1 te huren) en hele grote kinderen (minimaal 8 jaar) in kinderwagens. Maar dat viel vandaag dus mee gelukkig.

Rond 1 uur hadden we het hele rondje doorlopen en begonnen onze maagjes te rammelen. Op de plattegrond vonden we het enige restaurantje dat 'gezonde' broodjes, sla en soep verkocht en besloten daar naartoe te gaan. Na de lunch zijn we nog even rond gaan wandelen door het park, maar eigenlijk hadden we alles wel zo’n beetje gezien wat we wilden.

Om half 3 zaten we weer in de auto en lieten we tomtom ons naar de ‘Florida Mall’ brengen, het grootste winkelcentrum uit de wijde omgeving. Hier scoorden we o.a.  t-shirts bij Abercrombie&Fitch, een PS4 spel, een pyjama bij Victoria’s Secrets en een jurkje bij Macy’s.
Daarna door naar de Walmart om boodschappen te halen, waaronder een bbq-tje en overige benodigdheden. Er is zoveel te koop bij Walmart, zelfs naar lucifers moesten we een hele tijd zoeken. En ondertussen werd ik natuurlijk afgeleid door allerhande producten zoals speelgoed,  multimedia, kleding, sieraden, noem maar op… Anderhalf uur later waren we eindelijk klaar!

Nu dus weer bij het huisje en op het moment dat ik dit verslag typ steekt Arjan de bbq in de fik. Wij gaan lekker eten en ik hoop dat het daarna lukt om het verslag online te krijgen. Tot morgen!

DSC_0054