Waar wensen uitkomen...

10 juli 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

I.v.m. slechte wifi bij deze een verlaat reisverslag met weinig foto's:

Acht uur ging de wekker vanmorgen, want Disneyworld Magic Kingdom stond op het programma. We hadden moeite met wakker worden (de jetleg is definitief voorbij denk ik) en alles ging erg langzaam. Rond 10 uur stapten we in de auto, waarna we rond half elf de auto parkeerden bij het pretpark. Vanaf daar eerst met een soort treintje van golfkarretjes naar de entree, waar we onze toegangspassen voor de komende twee dagen konden ophalen. Daarna met de monorail of ferry naar de entree van het park, 1,5 mile verder. Wij kozen voor de monorail en binnen een paar minuten werden we afgezet bij de ingang van het park. Nog even door de tassencontrole, langs de pasjescheck en vingerafdruk scanners (veiligheid boven alles), en toen mochten we echt naar binnen.

DSC_0585

Als je het park inloopt word je natuurlijk meteen verwelkomd door het roze kasteel van Cinderella. Van daaruit kun je de vijf ‘werelden’ in, wij begonnen in Fantasyland. Hier gingen we rechtstreeks naar ‘It’s a small world’, een attractie waarin je in een bootje langs allerlei tafereeltjes van diverse landen vaart. De wachttijd viel mee: binnen 20 minuutjes zaten we in een bootje.

Hierna gingen we richting ‘Under the sea’, een attractie met karretjes door de verschillende scenes van de kleine zeemeermin. Ook hier was de wachttijd maar 20 minuten. En zo erg is dat wachten niet, want de wachtrijen zijn verkoelend en er is genoeg te zien in de sfeer van de attractie.

Na deze attractie gingen we een stukje wandelen door het park, maar het was zo warm dat we elke 15 minuten de schaduw opzochten om even te zitten. Het was in de 30 graden, maar door de broeierige lucht en felle zon voelde het veel warmer. Na een paar pauzes en een lunch gingen we richting de Jungle Cruise in ‘Adventureland’. Hier was de wachttijd aanzienlijk langer: 60 minuten. We gingen toch de lange rij in en brachten onszelf op de hoogte van het reilen en zeilen in Nederland dankzij de gratis wifi in het park. De Jungle Cruise is een attractie met een soort expeditie bootjes, waarbij je door een nagemaakte jungle vaart, heel mooi gedaan.

DSC_0611

Hierna een beetje rondgewandeld door de verschillende parkdelen, afgewisseld met schaduwpauzes. Het is een prachtig sprookjespark, waarbij geen detail vergeten is. De winkeltjes, de medewerkers, de straatjes en zelfs de prullenbakken: alles klopt met elkaar. De sfeer is compleet dankzij de sprookjesachtige klanken die uit alle hoeken te horen zijn. We keken ook onze ogen uit naar onze mede parkbezoekers. Zowel kinderen als volwassenen zijn volledig opgedoft als hun favoriete Disneyfiguur naar het park gekomen (geloof me: we hebben nog nooit zulke dikke Assepoesters gespot). Anderen droegen met de hele familie eenzelfde shirt, met de familienaam en Disney figuren erop gedrukt. En heel veel petjes en haarbandjes met oren van de familie Mouse erop. Wij vielen dus behoorlijk op in onze gewone kleren ;).

DSC_0619
Het was zó warm dat we hardop wensten dat het zo even zou gaan regenen. Rond 4 uur begon de lucht te betrekken en besloten we uit voorzorg richting Main Street te lopen, waar we konden ‘schuilen’ in de verschillende winkeltjes. Algauw begon het inderdaad te regenen en toen we na vijven alle shops hadden gezien was het nog niet droog. Dan maar alvast een vroeg diner, we liepen met stevige pas richting ‘Frontierland’ waar we een restaurantje opzochten.
Toen we eenmaal met ons eten bij een raampje zaten stroomde het restaurant binnen met doorweekte mensen in poncho’s. We keken naar buiten en zagen dat de hemel volledig was opengebroken, het kletterde met bakken uit de lucht. Gelukkig zaten we hier voorlopig prima. Twee uur later was het nog steeds niet droog, tja in het park ‘where wishes come true’ moet je ook niet gaan wensen dat het gaat regenen, stom van ons ;).

Er zat niks anders op, dus besloten we maar mee te doen met de poncho-mode en naar buiten te gaan. We liepen naar ‘Pirates of the Caribbean’ een bootjesattractie in de sfeer van de gelijknamige films. We waren binnen 10 minuutjes aan de beurt, lekker snel. Eenmaal weer buiten besloten we te informeren naar de ‘Electrical Parade’, welke om 9 uur zou beginnen. Vanwege de weersomstandigheden zou deze waarschijnlijk afgelast worden, tenzij het op korte termijn droog zou worden, vertelde een medewerker ons. Op internet hadden we al gezien dat het waarschijnlijk tot elf uur zou blijven regenen, balen. We dronken nog een kopje koffie, maar toen de lucht er daarna nog steeds zo druilerig uitzag besloten we maar richting het huisje te gaan. We waren ook eigenlijk best moe, na zo’n lange zweterige dag.
Terug moesten we met de (gelukkig overdekte) Ferry naar de parkeerplaats en om half 9 reden we weg. Nu lekker droog in het huisje, het blog schrijven en hopen dat wifi een beetje meewerkt zodat ik het online kan zetten. Morgen staat het Disneypark ‘Epcot’ op het programma, dus tot de volgende update!

1. Linda mam:
    11 juli 2014
    Wishe I was there. Zal het hier ook werken? Lijkt erg veel op eurodisney, zelfde kasteel, zelfde mainstreet, maar het zal wel veel uitgebreider zijn dan in Paris. zijn het nou echte olifanten of niet? Lijkt net echt in ieder geval. Tot morgen! xxx
  2. Christel:
    12 juli 2014
    Geweldige dag weer! Inderdaad be careful what you wish for