Het zinkende schip

9 juli 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we om half 9 heerlijk uitgeslapen wakker in ons huisje. We hebben hier echt een top bed! Eerst lekker ontbeten op onze veranda, met broodjes, eieren en vers fruit.

Daarna richting de Titanic Experience, waar we rond 10 uur aankwamen. We besloten zelf, gidsloos, een rondje door het museum te lopen. In de Titanic Experience zijn allerlei voorwerpen te vinden die iets te maken hebben met de Titanic, zowel replica’s als echte. Ook zijn er een paar ruimtes nagebouwd uit het schip, zoals een 1e klas vertrek, een stukje dek en natuurlijk de welbekende grote trap. Helaas mochten er geen foto’s worden gemaakt (ik had er al een paar geschoten toen ik op mijn vingers werd getikt, weer niet goed opgelet…).

DSC_0522 DSC_0527 DSC_0530

De Titanic Experience was leuk om te zien, maar viel toch een beetje tegen. Na drie kwartier stonden we stomverbaasd in de museumshop, waar de Titanic Experience eindigt. Nog even onze ‘Leonardo en Kate’ foto bekijken die aan het begin van het museum was gemaakt, maar die deed meer denken aan iets met aangespoelde walrussen dan het welbekende romantische Titanic-plaatje. Niet de moeite waard om te kopen en dus stonden we om 11 uur weer buiten.

Tijd over, dus wat nu?! We besloten naar de Orlando Premium Outlets te rijden, een outdoor shopping mall waar, naar verluid, alle grote modehuizen hun artikelen voor een prikkie aanbieden.

DSC_0535

De shopping mall zag er gelikt uit en de prijzen waren inderdaad veel lager dan in Nederland, plus daar bovenop nog extra kortingen. De creditcard was de daaropvolgende uren dus onze beste vriend.
We zijn goed geslaagd en hebben vooral veel babykleertjes gescoord bij Tommy Hilfiger, Ralph Lauren en Converse.

DSC_0550 DSC_0552

Met de volgeladen auto reden we rond kwart voor 3 weg bij de mall, want om 4 uur moesten we natuurlijk paraat zitten voor de halve finale van het WK. We waren nog niet goed en wel onderweg of we reden een fikse file in! Hierdoor arriveerden we pas na half 4 bij de sportsbar die we aangeraden hadden gekregen bij de receptie van het vakantiepark. Binnen bleek het meer een restaurant te zijn waar zo’n 50 tv’s aanstonden met daarop alle denkbare sporten, zonder geluid. Dit was niet echt wat we verwacht hadden dus besloten we als een dolle terug te rijden naar onze (oranjekleurige) cottage. De eerste 5 minuten van de wedstrijd gemist, maar de overige 115 hebben we nagelbijtend, popcorn etend en bierdrinkend (in Arjans geval)  vanaf ons eigen bank kunnen volgen. Ondertussen ging het buiten flink tekeer met onweer en regen, heel gebruikelijk hier.

DSC_0555

Helaas had deze wedstrijd een minder euforische afloop dan de vorige, dus verruilden we snel onze oranje kleren voor een andere kleur en gingen we op pad om een hapje te eten. We liepen door ‘Old Town’, een westernachtig straatje, naar een steakhouse aan de grote weg.

Hier kregen we rapido ons eten: een bourgondische berg vlees en garnituren.

DSC_0559 DSC_0560

Daarna weer terug via Old Town waar we nog even het winkeltje ‘As seen on TV’ ingingen. Zoals de naam al doet vermoeden verkopen ze hier alle denkbare Tell Sell zooi ooit gemaakt.

DSC_0566DSC_0572

Nu zitten we lekker uit te buiken op onze veranda, het is nog steeds erg warm buiten. Vanavond niet te laat naar bed, want morgen willen we op tijd naar Disney Magic Kingdom.

1. Linda mam:
    10 juli 2014
    Wat een leuke kleertjes, stoer! Ik vind dat Nederland met opgeheven hoofd het WK kan verlaten. Veel plezier vandaag in Disney.
  2. Cindy de Bruijne:
    10 juli 2014
    Wauw wat een gave kleertjes!! Echt super leuk!!!
    Geniet vandaag in Disney!
  3. Nicola:
    Geweldig hoor, jonge jonge,
    Er zeker een hoop te zien en doen, mooie kleertjes, ook voor jullie zelf. Schitterende auto Arjan, maar je moet er wel wat voor over hebben hahaha.
    Gaat met de beesten prima, Jessy zit hier heerlijk op zijn kooi, en thuis gaan de poezen hun eigen weg, heerlijk, geen zorgen voor jullie. Mam en pap Hoogland
  4. Nicola:
    Ahoi, hier Heemskerk.
    Wat hebben jullie het druk met dingen te bekijken poe poe.
    Leuke kleertjes heb je gekocht Sanne, ook de grote maat L heb je, kon ik zien. Arjan, wat hebt je weer een mooie auto hé.
    Maar daar moet je wel wat voor overhebben hahaha
    De beestjes gaan prima, geen zorgen dus, Jessey zit mooi op zijn kooi, en de poezen vermaken zich goed. Dus veel plezier in Disney en doe wel een beetje rustig aan Sanne xxxxx
  5. Maxime:
    10 juli 2014
    Balen he van de wedstrijd.. Hebben jullie geen last van een jetlag? Waarschijnlijk op de terugweg.. maar wat een enorm druk program weer dame en heer!! Heel veel plezieros
  6. Fro:
    Leuke baby kleertjes! X