Living in a fairytale

8 juli 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Gisterenavond hebben we de laatste avond in New York goed besteed. Via Times Square zijn we naar Ellens Stardust Diner gelopen. We mochten achter aansluiten in de rij, maar hoefden gelukkig niet lang op een tafeltje te wachten. Eenmaal binnen kon het genieten beginnen; wat een fantastisch concept! Een jaren 50 stijl, typisch Amerikaans ingericht, burgers, milkshakes, en het allerbeste: zingende serveersters! Goede zangers en zangeressen die tussen het serveren door een groot scala aan nummers ten gehore brengen. Het schijnt dat in het verleden verschillende serveersters zijn ‘ontdekt’ in Ellens Stardust diner en nu in Broadway musicals spelen. We hebben ons bol gegeten en namen drie gangen, zodat we zolang mogelijk in dit restaurant konden blijven. In Amerika is natafelen namelijk niet gebruikelijk, helaas. We hebben echt ontzettend genoten (ja, zelfs Arjan), wat een heerlijke avond.

ellens stardust dinner ellens stardust dinner2

Daarna nog even langs de M&M-store, waar we een slabbetje hebben gescoord. Daarna lekker geslapen, tot 8 uur vanmorgen. Toen begon één van de nadelige karweitjes van rondreizen: het inpakken. Rond 9 uur stapten we de taxi in richting JFK airport. Daar nog even ontbeten en een boek gekocht voor onze vakantiemissie ;).

boek

Ons vliegtuig zou om kwart voor 1 vertrekken, maar liep door een ‘personeelstekort’ bij de bagage drie kwartier vertraging op. Eenmaal in de lucht lag ik (Sanne) meteen te slapen, tot ruim 2 uur later de landing weer werd ingezet. Even bijtanken van de afgelopen dagen.

In Orlando hadden we snel onze koffers en konden we richting Alamo waar we een ‘compact car’ hadden gehuurd. Daar aangekomen wilde Arjan graag een upgrade, waar natuurlijk de nodige dollars tegenover stonden. Met tegenstribbelen van Sanne toch maar geüpgrade naar een ‘Dodge Charger’.  De tegenprestatie van Arjan is de hele vakantie zonder mopperen mee naar de winkels van Sanne’s keuze. Iedereen blij.

auto auto2

In Orlando reed het allemaal lekker door en waren we binnen een half uurtje bij het ‘Tropical Palms Resort’. Hier hebben we een cottage gehuurd, een super schattig poppenhuisje, waarvan de keuken al een derde van het totaaloppervlakte inneemt. Heerlijk, zo’n klein huisje voor de komende week.

cottage cottage2

Aangezien de reuzenkoelkast in deze grote keuken gevuld moest worden zijn we boodschappen gaan doen bij Wallmart. Een kar vol, aangezien alles alleen maar in mega verpakkingen gaat. Frisdrank in flessen zo groot als jerrycans en Pringles per 24 in een doos. Boodschappen doen neemt zo een paar uur in beslag, waardoor we pas rond 8 uur terug waren bij het huisje.

boodschappen

Een broodje hamburger met sla gefabriceerd en daarna weer de auto in, want we wilden nog even een kijkje nemen bij Downtown Disney. Als je door Kissimmee en Orlando rijdt zie je dat alles hier is ingericht op vermaak. Grote restaurants, attracties en veel winkels. We zullen ons hier niet vervelen.

Downtown Disney is een soort winkelstraat welke onderdeel is van het Disney Resort. Hier kom je helemaal in de sfeer, alles is tot in de puntjes verzorgd in Disneystijl. We zijn de Disneyshop ingegaan, waar ze echt alles van Disney verkopen: van kookgerei tot kleding. We konden het niet laten en hebben een rammelaartje meegenomen :).

downtown disney rammelaar

In de legowinkel waren vakken vol steentjes te vinden die je als schepsnoep in een bakje mag doen. Volgens Arjan ziet zijn vader lego zo het liefst: alle blokjes keurig per kleur gesorteerd.

downtown disney2

Nog even wat rondgelopen en koffie gedronken. Rond elf uur waren we weer terug bij ons huisje. Morgen staan de Titanic Experience en natuurlijk de wedstrijd van de halve finale op het programma.
Tot de volgende update! En blijf vooral reageren, erg leuk om te lezen :)! Liefs van ons.

1. Ineke:
    9 juli 2014
    Leuk Sanne en Arjan, leuk om jullie belevenissen vanaf Spanje mee te maken, moet wel de WiFi het goed doen! Maar tot nu toe gelukt! Veel plezier nog van ons en geniet van je poppenhuisje! Liefs Ineke
  2. Rozemarijn:
    9 juli 2014
    Tis weer helemaal genieten van jullie reis avonturen! Ben benieuwd naar de naam voor jullie mannetje, misschien toch een Amerikaanse naam?! Geniet lekker en veel plezier tijdens de halve finale vanavond!
  3. Els:
    9 juli 2014
    Hey wijfie. Men, wat zien jullie toch veel zeg! En heerlijk om op deze manier mee te beleven. Moet je voor n naam helemaal naar de USA...;) Enuhhhh, leuk autootje Arjan;)...... hier missen jullie niks hoor. Het is hier al 2dagen herfst. Op naar vanavond, en please niet zo n triller als zaterdag:). Veel plezier nog....xx
  4. Linda mam:
    9 juli 2014
    Hoi Luitjes, wat leuk allemaal weer, maar waar is je statement "geen disney voor de baby" of ging dat alleen om de kleding? Nu toch nog een beetje het campinggevoel krijgen met de mobile home. en heeel veeeel voetbalplezier!!! dikke kus van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Maxime:
    10 juli 2014
    Je verhalen zijn zo heerlijk om te lezen! Heb gelijk weer zin om jullie op te zoeken :) dikke pimpcar trouwens! Goed geregeld die man van jou!