Relaxen vs. zweten

7 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vannacht heerlijk geslapen tot maar liefst half 8 vanmorgen! Toen we rond half 9 ons hotel uitstapte was het aanzienlijk drukker dan de vorige dagen. Veel mensen op weg naar hun werk in een wandelende ochtendspits. We hebben even lekker een omeletje gegeten in een typisch Amerikaans restaurant, en toen aan de wandel richting pier 78. Daar gingen we met een 90-minuten durende rondvaart mee, langs o.a. het Financial District, de Brooklyn Bridge en natuurlijk het vrijheidsbeeld. We hadden de eerste boot van 10 uur en gingen lekker boven buiten zitten. Dat was zweten geblazen, want het was al bloedheet zo in de vroegte.

de boot op de boot2

Gelukkig hoefden we alleen maar de wind door onze haren te laten wapperen en foto’s te maken, heerlijk relaxt dus.

op de boot brooklyn bridge skyline vrijheidsbeeld 2

Na het boottochtje even afkoelen aan de kade en daarna naar de naastgelegen fietsverhuur. We wilden graag fietsen over de Brooklyn Bridge en door Central Park. Dat bleek alleen samen te gaan middels de aller langste route, die circa 5 uur zou duren. Ach, waarom ook niet. Hoogmoedig stapten we op ons stalen ros, uiteraard na de demonstratie ‘de werking van de fiets’.

fietsen!

Zo’n drie kwartier later kwamen we aan bij de brug, die ons natuurlijk meteen bekend voor kwam van de vele televisieshots, foto’s en schilderijen. Leuk om hier nu zelf te zijn.

fietsen2 op de brug

Daarna een stukje door Brooklyn en weer terug via de Manhattan Bridge. Pffff…. Wat een hitte! We kwamen uit in Chinatown, waar we tussen de taxi’s en toeringbussen manoeuvreerden richting ‘East River Park’. Hier volgde een heel lang en saai fietsstuk, een flinke kluif met deze warmte. Na totaal 2 uur fietsen maakten we een stop bij onze geliefde Subway voor een broodje plus adempauze.

Hierna kriskras door de straten van o.a. de Upper East Side (waar we vooral arrogante mensen zagen). We reden nog wat keertjes verkeerd en kwamen rond half 4 helemaal gesloopt aan in Central Park. We hebben even kort onder een boom gezeten maar waren de fietstocht behoorlijk zat en wilden het liefst gewoon terug. We gaan op onze laatste dag, helemaal aan het einde van de vakantie, nog wel een keer naar het park om écht te relaxen.

central park central park2

Het bleef dus bij een kort stukje Central Park, daarna door allerlei straatjes die ons aan Sex and the City deden denken, terug richting de Hudson. Daar het laatste stukje langs het water, waarna we rond kwart voor 5 de fietsen in leverden met zo’n 35 km in de pedalen.

huizen

We hebben vandaag dus heel Manhatten rond gefietst en heel veel gezien. Eigenlijk heeft New York hele diverse kanten. Op sommige plaatsten topdrukte en hectiek, op andere stukken hele rustige fiets- en wandelpaden en mooie parken.

Rond kwart over vijf zette de taxi ons af bij het hotel, terug lopen ging niet meer ;). We hebben ons even lekker opgefrist en ingesmeerd met aftersun want zijn beide flink verkleurd!

Straks willen we bij ‘Ellens Stardust Dinner’ gaan eten, een restaurant met zingende serveersters. En daarna zitten onze dagen NY er alweer op. Morgenmiddag vliegen we richting Orlando, waar we onze huurauto ophalen.

We hebben veel gedaan hier de afgelopen dagen, wat een fantastische stad! Er is zoveel te zien en te beleven, de uitspraak ‘the city that never sleeps’  is volledig op zijn plaats. We hebben genoten van New York maar zijn stiekem ook wel toe aan wat meer rust. Tja als aanstaande paps en mams worden we ook een dagje ouder he ;).

Tot de volgende update vanuit Orlando!

1. Lindsay:
    8 juli 2014
    Yes! Eindelijk kan ik jullie verhaal lezen! Wifi is hier niet al te best ;) super leuk om allemaal te lezen en jullie hebben al erg veel gedaan! Ik ga thuis de foto's kijken, want dat lukt hier echt niet :( nog heel veel plezier en een veilige vlucht naar Orlando! Wij gaan van ons laatste dagje Bali genieten! Xxx
  2. Lindsay:
  3. Maxime:
    8 juli 2014
    Oh, wat een heerlijk verhaal weer, ik moet hardop lachen!! Geweldig en tof dat jullie er weer alles uithalen wat erin zit. Hele goeie reis naar Orlando en een fijne laatste nacht in NYC :)
  4. Linda mam:
    8 juli 2014
    Die uitleg over de fietsen was vast erg nodig, wij hollanders doen dat natuurlijk niet zo vaak, hihi. Ik denk dat mijn reactie van gister niet doorgekomen is, die dag had naast heftige ook mooie momenten, en "Carlos" kan zeggen dat hij in New York is geweest!!
  5. Christel:
    8 juli 2014
    Wat een mooie dag weer! New York klinkt fantastisch, ik kan niet wachten tot volgend jaar ;). Ik ben benieuwd hoe jullie Florida gaan vinden. Alvast een goede vlucht!
  6. Cindy de Bruijne:
    8 juli 2014
    Wat een mooie dag weer!!
    Leuk filmpje op fb!
  7. Cindy de Bruijne:
    8 juli 2014
    Okay me reactie is zomaar voor de helft weg!!

Voor straks een goede vlucht!! En hopelijk hebben jullie daar iets maar rust! :-)
    Maar zo te lezen en te zien op de foto's hebben jullie je prima vermaakt in New York!

Xx
  8. Sanne Hoogland:
    9 juli 2014
    Moeders, je reactie is gisteren wel doorgekomen hoor, alleen je hebt hem onder een foto geplaatst ipv onder het verhaal ;)