Crystal River: Hillbillies en zeekoeien

15 juli 2014 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker al vroeg want de koffertjes moesten ingepakt worden. We kwamen erachter dat je binnen een week best veel troep kunt maken... Om 10 uur was de cottage weer netjes, de auto volgeladen en stonden we bij de receptie uit te checken.

We reden om de tijd te overbruggen voor een laatste keer in Orlando naar een shoppingmall: Mall at the Millenia. Een luxe winkelcentrum met vooral de duurdere merken, helaas geen outlet. Met alleen een klein tasje van de H&M liepen we weer naar buiten.

IMG_4062[1]

Daarna door naar de grootste Mac ter wereld, we hadden nu het juiste adres in de tomtom dus reden er zo naartoe. In deze Mac kon je naast het gebruikelijke assortiment ook diverse sandwiches, pizza's en Mexicaanse gerechten bestellen. Arjan ging voor de traditionele kipnuggets, ik nam een club sandwich.

Na de lunch nog even rondgekeken in deze Mac, die op de tweede etage een heel scala aan arcadespellen en een groot klim- en klauterdeel heeft. Grappig om eens gezien te hebben en de uitgebreide menukaart is voor elke McDonalds een aanrader!

DSC_0176

Daarna even tanken, een volle tank hier is echt een koopje! Voor omgerekend slechts 66 eurocent per liter rijden we met liefde zo'n bezineslurper.

Om half 2 begonnen we onze rit richting Crystal River, een stukje van niks ten opzichte van de afstanden van vorig jaar. Onderweg brak de hemel weer open en hebben we aardig wat water op ons dak gehad. Anderhalf uur later reden we de parkeerplaats van het hotel op en scheen het zonnetje weer.

Onze kamer hier is heerlijk riant met een bed dat breder dan lang is. We pakten meteen onze zwemkleding en ploften op een bedje bij het zwembad. Er staat hier een zacht briesje, waardoor het een stuk beter uit te houden is dan in Orlando.

DSC_0182

Rond half 6 zijn we terug gegaan richting de kamer, even opfrissen en daarna een restaurantje opzoeken. We reden naar 'downtown' een ouderwets straatje en parkeerden de auto. Toen we door deze straat liepen bleek het erg uitgestorven, alles was dicht en geen kip te zien. Crystal River is totaal geen bruisend dorpje, we zijn hier eigenlijk alleen maar voor de manatees :).

We vonden uiteindelijk een restaurantje genaamd  'Fat Boys Barbeque' waar we gingen eten. Met houten muren en leren zitjes weer typisch Amerikaans, passend bij het boerengebied waar we ons bevinden. Toen er even later een gezin binnenkwam met de looks van 'het kleine huis op de prairie' was het plaatje compleet. Moeder en dochters in een vormeloze jurk met pofmouwtjes en een kapje op het hoofd, vader en zoon in een geruite blouse.  Ik wist niet dat er tegenwoordig echt nog mensen zo bij lopen! We hebben bij het weglopen nog even gekeken of we ergens een paard en wagen zagen staan, maar konden het niet ontdekken.

De dag zit er alweer op, morgen staat het zwemmen met de manatees (een soort zeekoeien) op het programma, best een beetje spannend. We hebben voor het eten nog snel een waterproof wegwerpcamera gescoord, dus kunnen mooi foto's maken.

Groetjes uit Crystal River en tot morgen, dan vanuit Clearwater Beach!

1. Nicola:
    16 juli 2014
    Hoi Arjan en Sanne,

even voor de duidelijkheid,, die (manatees) zijn NIET om op te eten denk?? hahaha. Hapje hier, hapje daar,ohohoh
    Wat word dat weer afkicken voor jullie, dat gewone Nederlandje met gewone koeien. Luxe poepies zijn jullie.
    Mag hoor, jullie werken er hard genoeg voor
    XXXXX