De dreuzels in Islands of Adventure

14 juli 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vannacht heerlijk geslapen tot half tien vanmorgen. Een ontbijtje gemaakt met gebakken ei en geroosterd brood en toen richting het pretpark Universal Islands of Adventure. Rond elf uur stapten we daar naar binnen. De kaartjes hadden we thuis al gekocht, dus we konden zo doorlopen bij de poort.

DSC_0121 DSC_0127

Het pretpark loopt in een rondje om een vijver, we besloten rechtsom te gaan, beginnend bij thema eiland ‘dr. Seuss landing’. Dit stukje van het park is volledig in de stijl van de boeken (en hier ook films meen ik) van dr. Seuss. In Nederland minder bekend, maar hier is het zo’n beetje nr.1 in boekjes voor beginnende lezers. Een heel kleurrijk gedeelte, waar zelfs een eettentje te vinden is die ook echt ‘green eggs and ham’ verkoopt (naar de titel van een van de bekendste boeken). De attracties hier zijn erg gericht op jonge kinderen, dus zijn we snel door dit stuk heen.

Daarna kwam het stuk genaamd ‘The lost continent’. Hier zijn we ‘Poseidons Fury’ ingegaan, een attractie waar je met een gids/acteur verschillende kamers doorgaat. In deze kamers vinden allerlei spooky toneelstukjes met special effects plaats. Gaaf om te zien, het is net of je zelf in een actiefilm zit met al dat vuurwerk, de rook en de lichteffecten.

Hierna lopen we door naar ‘The wizarding world of Harry Potter’, waar zoals de naam al doet vermoeden, delen uit de bekende Harry Potter boeken/films zijn nagebouwd. Zo zien we de Hogwarts Express, de winkelstraat en natuurlijk Zweinstein. We zijn niet heel bekend met Harry Potter (hebben beiden ooit een boek gelezen en wat films gezien), maar dit is super leuk en herkenbaar om te zien. Kun je nagaan hoe dit voor de ware fans is. Ik zal een beeld schetsen: bomvolle winkeltjes waar de echte fanaten zich failliet shoppen aan gewaden en veel te dure toverstokjes (allerlei soorten, met elk hun eigen krachten), die daadwerkelijk blijken te werken. In de winkelstraat bevinden zich namelijk talloze etalages waar je voor kunt gaan staan, en na een weelderige zwaai met het stokje activeer je iets in de etalage, zoals een pratend boek of een bewegend plantje. Een attractie op zich, al die volwassenen die helemaal los gaan voor zo’n raam met een toverstokje. Wij 'dreuzels' (om in vaktermen te spreken) laten alle hokuspokus troep voor wat het is maar kunnen het toch niet laten een zakje jellybeans te vullen, met de meest vreemde smaken...

DSC_0135 DSC_0138 DSC_0154

Verder lopen we nog door o.a. ‘Jurrasic park’, waar we even lunchen, ‘Toon Lagoon’,volledig in de stijl van cartoons, en ‘Marvel Superhero Island’, waar we een potje air hockey spelen in de arcade. Helaas zijn vrijwel alle attracties in dit park nogal heftig en dus voorzien van een bordje ‘no expecting mothers’. Jammer, maar toch vermaken we ons hier prima. Een boven verwachting mooi park, maar ja je moet wat om te kunnen concurreren met Disney.

DSC_0158 DSC_0160

We besluiten nog naar ‘Sinbad 8th voyage’  te gaan, een show met special effects. Nou daar kunnen de Nederlandse pretparken nog wat van leren! En enorm decor, mooie show met circusachtige gevechten, vuurwerk, water, geluid en rook.

DSC_0162 DSC_0170

Als de show afgelopen is besluiten we richting de uitgang de gaan. Het is bloedje heet en we hebben alles wel gezien wat we wilden.

Eenmaal bij de auto laten we tomtom ons naar de supermarkt brengen om wat spullen te halen om nog een keer te bbqen. Als we daarna richting ons huisje rijden hangt er een donkere lucht boven ons.

IMG_4058

Rond half 6 komen we aan bij ons huisje, het is inmiddels flink aan het flitsen en rommelen buiten. Volgens internet is het na 7 uur weer droog, dus we gaan ervan uit dat we gewoon de bbq kunnen aansteken straks. Daarna misschien nog even zwemmen en alvast de koffers inpakken, want morgen moeten we om 10 uur uitchecken. Dan verruilen we het drukke en hysterische Orlando voor een nachtje in het rustige Crystal River.

We hebben ons goed vermaakt in Orlando, waar onbeschrijflijk veel te doen is. Volgens mij kun je hier maanden verblijven en nog steeds niet alles gedaan hebben… Voor ons is het nu mooi geweest maar wie weet komen we hier nog eens terug…

1. Nicola:
    15 juli 2014
    hoi Hoi,
    Wat schrijf je alles leuk op San, ik zit er gewoon naar uit te kijken, naar het volgend dagelijks verslag. Jullie dagen zijn goed besteed, knap dat je het in die hitte zo goed volhoud.
    En inderdaad zit je in een sprookjes wereld,(misschien komen jullie hier nog eens terug, misschien,, sprookjes zijn de wereld nog niet uit. Maar zeker is nu,,,, erg veel plezier, maar dat lukt
    zeker weten. Mooie foto's ook, echt geweldig.
    Pap en Mam