Pracht en praal in het koraal

21 juli 2014 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen. Daarna in de rustige modus (past goed bij dit eiland) ontbeten, een wasje gedraaid en geskypt met Judy.
DSC_0465
Rond half 12 stapten we de auto in richting 'John Pennekamp Coral Reef State Park'. Dit is een onderwaterpark waar je allerlei activiteiten kunt doen, zoals varen met een 'glassbottom-boat', duiken en snorkelen. Wij kozen voor dat laatste en gingen naar de balie om dit te regelen. Er waren plekjes vrijgekomen bij de boot van 12.15 uur waar we nog bij konden. Dat was mooi voor ons. De snorkels moesten we kopen, de bril en flippers huren en tien minuten later klommen we de boot op.
De lucht zag er erg donker uit, maar volgens de kapitein geen probleem voor ons. En tja, je wordt toch al nat, dus een extra regenbuitje maakt dan ook niet uit.
IMG_4135[1]

We moesten eerst een half uur varen richting de open zee om bij het koraalrif te komen. Eenmaal daar gingen de flippers aan, brillen en snorkels op en plonsen maar. We kregen anderhalf uur de tijd om te snorkelen, maar moesten daarvoor eerst nog een stukje zwemmen. Dat ging niet zo lekker met de flippers, dus die gingen dan ook gauw weer uit zodat we op onze beste schoolslag richting het koraal konden zwemmen.

Eenmaal kopje onder kijk je je ogen uit. Wat bijzonder dat er zich onder het wateroppervlakte nog een hele wereld vol mooie kleuren bevindt! Het koraal was echt prachtig en er waren onwijs veel bontgekleurde vissen. We hebben weer een onderwater camera volgeschoten, helaas alleen nog niet kunnen ontwikkelen.

We moesten af en toe even goed kijken of we niet te ver van de boot raakten. Je bent zo betoverd tijdens het snorkelen dat je plaats en tijd helemaal vergeet. Voor we het wisten zat de anderhalf uur er alweer op, en klommen we lichtelijk vermoeid weer de boot op. Toch best intensief, dat snorkelen, maar het was het zeker waard!

DSC_0466

Toen we weer terug aan wal kwamen was het nog steeds zwaar bewolkt, dus besloten we het strandje te laten voor wat het is en terug te gaan richting hotel. Eerst nog even langs de Publix om boodschappen te doen, we eten vanavond lekker in het hotel. Ook nog gezocht naar een 1-uur fotoservice, maar tevergeefs.

De rest van de middag hebben we relaxt doorgebracht op ons balkonnetje. Rond een uur of zeven kregen we trek dus ging ik de keuken in om op het gammele fornuis tortilla's met gehakt en sla te fabriceren. Die Amerikanen hechten, op de koelkast na, totaal geen waarde aan keukenspullen zagen we hier maar weer. Desalniettemin smaakte het maaltje heerlijk.

Na het eten nog even naar het tropische barretje van gisteren gegaan om wat te drinken. Arjan had door de hitte sterke behoefte aan Corona ;).

IMG_4145[1]

Rond half 10 ging de bar al sluiten, dus wandelden we weer terug naar het hotel, waar we nu nog even genieten van dit heerlijke balkonnetje aan het water.

Morgen vertrekken we voor twee nachten naar Key West, het zuidelijkste puntje van Amerika. Hier schijnt pas echt een relaxte eilandsfeer te hangen, we zijn heel benieuwd!

Tot de volgende update!

1. Linda mam:
    22 juli 2014
    lekker even chillen na alle bezienswaardigheden te hebben afgelopen. geniet er van!!