Southernmost Sunset

22 juli 2014 - Key West, Florida, Verenigde Staten

De dag begon vandaag regenachtig toen we wakker werden in Key Largo. Nog even ontbijten op het overdekte balkon (de temperatuur is tenslotte wel goed) en de auto inladen. Rond elf uur reden we weg richting Key West, het zuidelijkste eilandje van de eilandengroep de Keys.

De eilandjes zijn met elkaar verbonden via bruggen, de weg van het eerste eiland (Key Largo) tot het laatste (Key West) heet de Overseas Highway. Een prachtige route schijnt, maar met harde regen is hier weinig van te zien. Hopen dat we op de terugweg wel mooi weer hebben.

DSC_0484

Rond half 2 kwamen we aan bij ons hotel, het was inmiddels gestopt met regenen, waar we alvast wilden inchecken. We waren erg vroeg en de kamer was nog niet klaar. Dan eerst maar even lunchen, bij het meest zuidelijke restaurantje van Amerika. Dat is wel grappig op Key West: alles noemt zichzelf 'Southernmost' oftewel, zuidelijkste. Southernmost Restaurant, Southernmost Hotel, Southernmost House (zie foto)....

DSC_0497

Na de lunch zijn we over Duval Street gelopen, de bekendste straat van Key West. Een heel gezellig straatje vol winkeltjes, restaurants en bars in leuke pandjes, waar het wemelt van onze toeristische soortgenoten.

DSC_0501

Na een uurtje slenteren gingen we richting het hotel, onze kamer was inmiddels klaar. Een heerlijk ruime en luxe kamer met wederom een enorm bed, en dat in het een-na-zuidelijkste hotel van Amerika ;).

We hebben even een tukje gedaan en waren begin van de avond weer opgeladen om een restaurantje op te zoeken. We hebben lekker gegeten op een terrasje aan Duval Street, waar je lekker mensen kunt kijken.

Daarna richting Mallory Square, waar 's avonds allerlei straatartiesten bij elkaar komen. Vanaf hier kun je ook goed de zonsondergang zien en we waren niet de enigen met dat plan. Het was ook wel de moeite waard, mooi om te zien en een heerlijke sfeer op het plein.

DSC_0512 DSC_0513

Nadat we hier even hebben gezeten en genoten van het moment zijn we weer terug gelopen naar Duval Street. We besloten naar 'Sloppy Joe's Bar' te gaan, die al sinds 1937 bestaat. Ik had hierover wat positieve dingen gelezen, dus dit leek ons wel gezellig.

DSC_0556

Toen we binnen kwamen speelde een bandje wat oude Amerikaanse nummers. We ploften neer op een kruk aan een tafeltje en bestelden wat drinken. Om 10 uur werd het bandje overgenomen door een andere band. Ze zagen eruit als ruige hardrockers, dus wij hielden onze hart vast voor de herrie die zou gaan komen. Toen de band eenmaal begon te spelen waren we aangenaam verrast. Ze speelden allerlei swingende nummers van de 80's tot de nieuwste hit van Jason Derulo, maar geen enkel hardrock nummer. Een steengoede band, we hebben het hier onwijs naar ons zin gehad.

IMG_4162[1]

Rond half 1 hielden we het voor gezien en wandelden we terug naar het hotel via Duval Street. Key West is echt een fantastisch plaatsje, lekker toeristisch, veel gezelligheid en een top sfeer. Absoluut genieten hier.

Morgen beginnen we de dag met 1 minuut stilte, want ook hier zijn we best wel bezig met de vliegramp. Op CNN zijn al dagen non-stop extra nieuwsuitzendingen over het ongeluk, het is echt wereldnieuws. We proberen er niet te veel aan te denken, we moeten tenslotte zelf nog een lange vliegreis terug... Maar we zijn toch wel flink aangeslagen en staan er dus morgen ook even bij stil.

Verder hebben we nog geen concrete plannen voor morgen, sowieso lekker op het strand liggen en verder zien we het wel.

Tot de volgende update! Liefs van ons

1. Ineke:
    23 juli 2014
    Daar houden we wel van, he Sanne en Arjan, van die gezellige plaatsjes, geniet nog maar lekker. Tot gauw!
  2. Els:
    23 juli 2014
    Geniet er van lieverds, en die minuut stilte dien jullie goed! !!. Xx
  3. Rozemarijn:
    23 juli 2014
    Tis echt weer genieten van jullie verhalen! Hier heerlijk zomers dus volop genieten en helemaal niet erg om niet op vakantie te gaan.
    Hier staan de kranten vol over vliegtuigramp, tv, radio, internet, Facebook..... Tis onwerkelijk en iedereen is er mee bezig. Goed om er even bij stil te staan maar ook zeker weer niet teveel want jullie moeten lekker genieten!
    Lfs Roos
  4. Cindy de Bruijne:
    23 juli 2014
    Wat lijkt me dat een heerlijke plek om vakantie te vieren!!
    Jullie zijn al heerlijk bruin geworden!!

En die minuut stilte doen jullie goed! Begrijpelijk hoor!! Maar denk er inderdaad niet teveel bij na voor de terugreis over 2 weken! Anders is het geen prettige vlucht!

Geniet er nog van!