See you later, alligator!

20 juli 2014 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we het hotelontbijtje laten schieten en het stokbrood van gisteren opgegeten. Daarna uitchecken en de auto in richting Everglades National Park. Everglades is een tropisch groen natuurgebied met een oppervlakte van ruim 6000 m2.
Na een uurtje rijden kwamen we rond 11.45 aan bij de organisatie Captain Jack, waar we een airboat tour wilden doen. We konden nog mee met de boot van 12.15, dus hadden we nog net even tijd om snel een broodje bij de Subway ertegenover te halen.

Toen we bij de boten aankwamen (paar minuutjes verderop met de auto), stond bij de steiger een soort bak met babyalligators. We mochten er eentje vasthouden: gaaf! Wel met een elastiekje om zijn bek, je weet natuurlijk maar nooit…
DSC_0324 DSC_0326

Deze beesten voelen heel lekker zacht aan, nooit geweten. Ik verwachtte een glibberig beest, maar dat was het totaal niet. Daarom zijn volgens mevrouw Captain Jack de huiden ook zo gewild.

Na wat foto’s met de baby alligator konden we de boot op, samen met een Belgisch gezin. We moesten gehoorbescherming op, een airboat zweeft als het ware op het water en dit gaat gepaard met een hoop kabaal. We waren nog niet weggevaren of we kregen al gezelschap van een pelikaan op het dek. Zodra we meer vaart maken hield het beest het voor gezien en vloog over naar een arriverende airboat.

IMG_4123[1] DSC_0329

We hadden de mangrove tour geboekt, een tochtje van 1 uur door de prachtige mangrove bossen. Echt onbeschrijfelijk mooi, zo’n tropisch stukje jungle hadden we eigenlijk niet verwacht! Alsof we in een natuur documentaire zaten, af en toe zoefde de boot pijlsnel tussen de laaghangende bomen door, echt super! Bij video’s heb ik twee filmpjes toegevoegd, dan kun je er misschien een beetje een beeld bij vormen.

DSC_0340 DSC_0394

Na een tijdje kwamen we op een open stukje waar we vaart minderden. Jawel hoor, een alligator in het water!

DSC_0383

Wat een megagroot beest, en dat op maar een paar meter afstand van de boot. Brrr… Op deze open plek waren ook een hoop wasbeertjes te vinden in de bomen, heel leuk om te zien.

DSC_0369

Na een uurtje was de tour helaas afgelopen, we zijn blij dat we dit gedaan hebben, weer een supermooie ervaring.

Bij de tickets voor de airboat kregen we ook toegang tot de dierenopvang, waar we onder andere tijgers, puma’s, schildpadden en natuurlijk alligators zagen. We mochten weer een baby alligator vasthouden (even oefenen), deze op de foto is twee jaar oud.
DSC_0423
Er was ook een alligator show, waarbij de trainer allerlei kunstjes met het dier uithaalde. Om naar te kijken was al flink zweten en het weer hielp daar ook een handje bij.
DSC_0433 DSC_0443

Hierna stapten we de auto in, want we moesten nog ruim 2 uur rijden naar Key Largo, het bovenste eiland van de ‘Keys’.  We reden nog een flink stuk  door de Everglades, via de Tamiami trail. Rond 5 uur kwamen we aan bij ons hotel en toen we de kamer openden waren we aangenaam verrast. Achter de deur schuilde een twee-etage-tellend appartement, inclusief keuken, woonkamertje en twee badkamers. En de klapper: een groot balkon pal aan het water!

DSC_0454
Na alles te hebben bewonderd zijn we de auto ingestapt om wat boodschappen te doen voor het ontbijt morgen, zo’n appartementje moet je natuurlijk benutten. Daarna richting ‘Snooks Bayside’, waar we paradijselijk aan het water hebben gegeten. Hier heb je echt het gevoel alsof je in de Cariben bent i.p.v. in Amerika, alles gaat een stuk relaxter.
DSC_0458 IMG_4132[1]DSC_0463
Terwijl de zon onderging namen we als toetje natuurlijk de beroemde Key Lime Pie! Mmmm…. Een lekkere afsluiting van weer een geweldige dag!
Net even een wasje gedraaid in het hotel en zo lekker slapen. Morgen gaan we naar het Coral Reef State Park om te snorkelen. See you later alligator ;)

1. Linda mam:
    21 juli 2014
    hoi crocodile dundee, was een leuke dag zeker! Het ziet er in ieder geval allemaal super uit. Mooi zo'n videoopname, zie je het toch beter dan op een foto. Veel plezier in jullie mooie appartement.
  2. Fro:
    21 juli 2014
    Wauw zo zie je t uitzicht nog veel mooier dan op skype!
  3. Cindy de Bruijne:
    23 juli 2014
    Wat gaaf die filmpjes!!
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Ben heel benieuwd naar alle andere foto's!

Geniet nog lekker! X