Rupsje Nooitgenoeg

19 juli 2014 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we op tijd wakker dus konden we mooi het ontbijtje in het hotel meepakken. Het assortiment bestond uit voorverpakte bagels of muffins waarvan de houdbaarheidsdatum verstreken was, dus was de keuze gauw gemaakt.

Daarna de auto in richting de knutselwinkel Jo-Ann (alweer) omdat de wol op is maar het dekentje nog niet af. Helaas had dit filiaal de wol niet in de goede kleur.

Toen door naar Bird Gardens, een papegaaienopvang. We moesten hiervoor een ruim halfuur rijden en kwamen rond 12 uur aan. We hebben een rondje gelopen door de tuin, waartussen heel veel papegaaien in kooien stonden. Het waren vooral kaketoes en ara’s, de meesten zagen er erg gezond uit en zaten goed in de veren. De tuin was nogal verwilderd, maar evengoed leuk om even doorheen te wandelen. Papegaaien zijn natuurlijk altijd leuk om even te bekijken.

Na een uurtje gingen we weer terug, halverwege deden we nog boodschappen bij Publix voor het avondeten. Terug in het hotel ging de zwemkleding aan en vulden we de koelbox, klaar om naar het strand te gaan. We besloten een strandje iets verderop te bezoeken, waar we met de auto naartoe reden. We worden al echte Amerikanen haha, alles met de auto…

IMG_4115[1]

Eenmaal op het strand huurden we een bedje, stoel en parasol en kon het relaxen beginnen. De zee was heerlijk, maar met een watertemperatuur van 31 C allerminst verkoelend. We hebben van 2 tot 5 op het strand gelegen en krijgen al een goed kleurtje.

In het hotel hebben we ons lekker opgefrist en sla met stokbrood (en knoflookbrood uit de doggybag) gegeten. Het was nog vroeg, dus daarna toch maar even een ander filiaal van Jo-Ann een stadje verderop bezocht. Gelukkig hadden ze daar de goede kleur nog :). Ernaast zat een Babies'Rus, waar we ook nog even een kijkje namen. Zoals voor eigenlijk alles in Amerika hebben ze ook voor baby’s een ongekende collectie spulletjes. We keken onze ogen uit, vooral op de ‘speelgoed’ afdeling, waar ze hele werkbanken, keukens, sportvelden en auto’s uit plastic hebben gefabriceerd speciaal voor de kleinste wereldburgers. We konden het niet nalaten om sneakers en (hoe toepasselijk) rammeltjes van Rupsje Nooitgenoeg te kopen.

Dat ‘nooitgenoeg’ begint ons inmiddels een beetje te beangstigen: hoe krijgen we alles wat we geshopt hebben in godsnaam weer mee terug in de koffer…?!

We hebben de dag nog even besloten op een terrasje.

IMG_4118[1]

Nu lekker slapen en morgen weer op reis, via de Everglades naar Key Largo.