Zon, zee en hagelwit zand

17 juli 2014 - Clearwater Beach, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker rustig opgestaan en daarna de auto in richting downtown Clearwater. We waren té nieuwsgierig naar de foto’s van gisteren en lieten ze bij een 1-uurs service ontwikkelen (ja, dat bestaat hier nog…)

Tussendoor een ontbijtje met ei en vette toast bij het restaurantje tegenover de Walgreens, waar onze foto’s werden ontwikkeld. Daarna de foto’s ophalen, die ook op een dvd werden gezet, super handig.

De foto’s van de manatees zelf zijn helaas mislukt, op één foto met een stukje staart na.

25270024

Dat deel van de rivier was redelijk troebel, jammer. De foto’s van het snorkelen bij de bronnen zijn gelukkig wel goed gelukt. Het laat alleen niet half zien hoe mooi het in het echt was, het blijft een wegwerp cameraatje natuurlijk…

25270015 2527001025270014 25270019

Daarna naar het hotel, zwemkleding aan, koelboxje vullen en richting het strand. Het strandje bij het hotel zag er wat saai uit, dus besloten we naar het openbare strand te lopen, een paar honderd meter verderop. We huurden twee stoelen en een parasol tegen een fikse prijs en installeerden ons op het strand.

Het zand is hier super wit en de zee helderblauw, echt paradijselijk. Het water was heerlijk warm en enorme golven om in te plonsen.

DSC_0201

We hebben lekker gerelaxt en zijn rond vijf uur ietwat rood terug gegaan richting het hotel. Daar even opgefrist en een aanpassing in ons reisschema gemaakt. We hebben besloten om één dag korter op Key West te blijven volgende week, zodat we één dag langer in Miami kunnen zijn. We denken toch dat we daar prima een dag extra kunnen gebruiken om ons te vermaken. We gaan nu dus 2 nachten naar Key West en 4 nachten naar Miami.

Rond 7 uur gingen we fris en fruitig op weg naar een ‘Grieks’ restaurantje, waar we op het terras (uniek voor Amerika) Souvlaki en Gyros aten. Nou ja, soort van, maar lekker was het wel.

IMG_4094[1] IMG_4096[1]

Daarna gingen we door naar het ‘Shephards’ resort naast ons hotel. Hier zijn onder andere een bar met live muziek, restaurant, tequilabar en nachtclub te vinden. We settelden ons aan een tafeltje bij de buitenbar, waar ook de livemuziek was. Ontzettend mooi hier, het grote podium zweeft als het ware boven het water en we hadden prachtig zicht op de ondergaande zon.

IMG_4098[1] IMG_4099[1]

We hebben hier gezeten tot een uur of 12 en zijn daarna nog een kijkje gaan nemen in de bijbehorende club, waar het best druk was. Helaas moeten we morgen uitchecken dus echt laat konden we het niet maken. Het is nu half 2 geweest en we zijn net weer terug op de hotelkamer.

Het was een heerlijke dag vandaag, morgen gaan we een paar uur verder naar het zuiden, Naples om precies te zijn.

Vanuit Amerika nog even een succeswens voor m’n moeder, die vandaag samen met Saskia de Nijmeegse vierdaagse uitloopt! Wanneer ik dit schrijf zijn zij alweer een paar uur aan het wandelen. Zet hem op toppers, met het laatste stukje!

Wij gaan lekker slapen, tot de volgende update!

1. Els:
    18 juli 2014
    En wij zijn opweg om de toppers in te halen. Welterusten. ...xx
  2. Lindsay:
    18 juli 2014
    Wauw wat een mooi strand!! Af en toe een dagje rust is ook lekker :) het zijn erg leuke foto's geworden, weet alleen nog niet wat manatees zijn, wordt toch even googelen.
    Heel veel plezier daar nog en rij voorzichtig! Xxx
  3. Saskia:
    20 juli 2014
    Dankjewel voor de aanmoediging Sanne! Ik geniet even met terugwerkende kracht van jullie mooie vakantieverhalen en foto's! Geniet jullie nog maar even van deze supervakantie! X Sas