Beren aaien en zweten in Bakersfield

30 april 2016 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Na een lekkere warme nacht (kacheltje een tandje hoger) werden we vanmorgen fris, fruitig en vrolijk wakker tussen de bomen.

DSC_0150 DSC_0156

Eerst even ontbijten in het paviljoen, waar Colin een beer spotte die meteen een innige omhelzing kreeg: "aai aai". Thankgod dat we geen echte zijn tegen gekomen...!

We pakken alle spullen in, checken uit en laten de auto nog even op de parkeerplaats staan. We pakken de shuttle bus naar een laatste wandeltochtje. Eentje zonder heuvels en maar een paar km, naar de Lower Yosemite Fall. Wederom een supermooi plekje, onderaan een denderende waterval.

DSC_0167

Daarna wordt het toch echt tijd om de auto in te gaan. Onderweg zien we dat de Glacier Point Road open is gegaan. Deze wordt vanaf april sneeuwvrij gemaakt en van te voren staat niet vast wanneer de weg weer open gaat. Voor ons nog op de valreep gelukkig, maar het betekent wel een extra uur reistijd. Toch maar doen. De weg naar het uitkijkpunt 'Glacier Point' is dan wel sneeuwvrij, maar het gebied waar we doorheen rijden lijkt winterwonderland wel. Hier en daar nog dikke pakken sneeuw.

DSC_0196

Bij Glacier Point is het even zoeken naar een parkeerplek, we zijn niet de enigen die een kijkje komen nemen. Het uitzicht hier is prachtig, je kunt de hele vallei overzien. In mijn hoofd gaat het cd'tje weer aan: "I'm on top of the world hey!"

DSC_0193 DSC_0188

We zoeken een comfortabele (voor zover die bestaan) rots uit en eten onze lunch.

Daarna de auto in, op naar Bakersfield, nog een dikke 3 uur rijden. We hebben onwijs genoten van Yosemite, de camping was ontzettend gezellig en we hebben ons echt even padvinders gevoeld deze dagen. Mede dankzij onze hippe bergschoenen.

We rijden een uur later Yosemite uit en toeren lange stukken zonder enige bewoonde wereld te zien, waarna uit het niets dan weer een klein dorpje opdoemt. Je zal er wonen, wat is je wereld dan klein zeg, als je uren moet rijden voor je bij een stad bent. Ergens fascineert het me; hoe komen deze mensen aan hun boodschappen, hoe gaan ze naar school en wat voor werk doen ze?

Het was een relaxt en gezellig autoritje, 2 dagen natuur heeft ons goed gedaan denk ik. Rond half zes reden we Bakersfield in, met 27 graden is het lekker warm hier! Sta je dan met je dikke vest uit Yosemite!

Meteen maar even boodschappen doen bij Walmart want we zijn door ons drinken heen. Gedurende het supermarktbezoek zijn we elkaar 2 keer kwijtgeraakt, hebben we zo'n 3 km afgelegd aan rondjes lopen door de winkel en hebben we steeds uit honderden soorten en maten keuzes moeten maken. Eenmaal bij de kassa haperden beide creditcards, het zweet brak ons uit dat snap je. Alle cash bij elkaar geraapt (net genoeg) en even kijken of we nog wel geld op kunnen nemen bij het pinapparaat.

Dat gelukkig wel, dus we zijn nog niet falliet ;). We eten bij de Jack In The Box (McDonalds maar dan anders) tegenover Walmart. Ook daar werkt de kaart weer gewoon, pfieuw. Bij het eten kunnen we kiezen uit ontelbaar veel smaken cola en andere frisdranken. We vullen onze emmertjes annex drinkbekers toch maar met gewone cola (wat de boer niet kent...) Het eten is mega pittig, opnieuw een zweet aanval. Volgende keer mag deze Jack wel in zijn Box blijven, niks voor ons dit.

We zijn nu in het hotel, het wasje hangt te drogen. Morgen vertrekken we naar Las Vegas, eens kijken of onze charmeur net zo blij wordt van al die lichtjes en luxe als zijn papa en mama.

1. Cindy de Bruijne:
    1 mei 2016
    Wat weer een heerlijk verhaal! En wat heeft Colin een te schattig broekje aan! ❤️
    Bijzonder zeg om zomaar even door de sneeuw te mogen rijden! Heel veel plezier morgen in Vegas!
  2. Linda mam:
    1 mei 2016
    Wat een prachtige foto's weer. Wat een uitzicht, echt schitterend!! Op naar het drukke leven van Las Vegas. Veel plezier daar
  3. Lindsay:
    1 mei 2016
    Veel plezier in Las Vegas, weer het hele andere uiterste weet wel zeker dat Colin zijn ogen uit kijkt ❤️. De foto's zien er allemaal prachtig uit!