Coronado, cars & cocktails

24 april 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

We begonnen de dag vroeg met een bad en een beetje chillen op de kamer, wachtend tot het ontbijt zou openen om 7 uur. Leve de jetlag. Daarna de auto in naar de baai van San Diego, waar het nog lekker rustig was, de stad moest nog wakker worden.

IMG_4243[1] DSC_4237DSC_4259 (2)

We liepen langs de pier en het vliegdekschip USS Midway. Daarna een bakkie koffie bij Seaport Village, een gezellig minidorpje aan de kade, met leuke winkeltjes en mooie straatjes.

DSC_4239

San Diego is een mooie verzorgde stad. Veel gezellige straatjes en leuke gebouwen. Jammer van de vele zwervers, maar dat vind je helaas in elke grote Amerikaanse stad met gunstig klimaat.

DSC_4264

Na lekker gedrenteld te hebben langs de kade kochten we kaartjes voor de Ferry naar Coronado, het schiereiland van San Diego. Binnen 10 minuutjes meerden we aan bij het paradijselijke eiland. Heel idyllisch met vele Victoriaanse gebouwen in pasteltinten. We wandelden naar de andere kant van het Coronado Island, zo’n 2,5 km lopen.
Onderweg liepen we een oldtimer-show in, daar moesten we natuurlijk een rondje lopen van Colin. Ik citeer: “Auto…! Auto…! Auto…!” Super tof om te zien, Arjan heeft alvast een mooie Mustang uitgekozen.

DSC_4294

Daarna liepen we naar Hotel Del Coronado, een groot superdeluxe resort aan het strand. De kamers zijn hier niet te betalen, en vele beroemdheden en presidenten hebben hier al overnacht. Maar een plaatje om te zien. Als je het hebt over een paradijselijke vakantie dan hebben we wel een synoniem gevonden. We hebben hier in de buurt geluncht en onze voetjes kennis laten maken met het zandstrand van Coronado.

DSC_4307

Toen weer het terug naar de ferry aan de andere kant van het eiland, waarna we verder liepen naar Gaslamp Quarter in het centrum van San Diego.

DSC_4318

Hier nog wat rondgelopen door de gezellige straatjes. Ook hier had Colin (zoals al de hele dag) veel aanspraak. Een Amerikaanse man vroeg zich af hoe oud hij was. “Anderhalf pas…? Grote flinke jongen! Die wordt vast een rugbyspeler als hij groot is!” Ze kijken hier op van grote Hollandse kinderen, die Amerikaanse kids zijn allemaal echt klein. Maken de meesten later allemaal dik en breed (letterlijk) goed overigens.
Tegen het eind van de middag, een dikke 10 km later, waren onze voetjes flink moe geworden en de schouders prachtig rood, dus gingen we terug naar de auto. Weer terug in het hotel even gerelaxt en daarna weer lopend naar Old Town, waar ons hotel ook staat, dus we waren er zo.

DSC_4333

Margarita time! Lekker een hapje gegeten, terwijl Colin druk heen en weer wandelde. Zijn knie is gelukkig sinds gisteren weer bijna de oude. Na het eten weer naar de live muziek bij ‘Fiësta del Reyes’, waar we nog een drankje namen (paps en mams geval) en een dansje deden (Colins geval). Nu is het hier 21:00 uur en zijn we net terug in het hotel. Het was een heerlijke dag! Morgen verkassen we naar LA, maar pakken we eerst onderweg nog een bezoekje aan Disney mee!

1. Maxime:
    25 april 2016
    Heerlijk San, zo'n ontspannen dag!
  2. Linda mam:
    25 april 2016
    Zo te zien voelt Colin zich wel thuis bij dat niet te betalen resort. Veel plezier bij Disney en L.A.
  3. Cindy de Bruijne:
    25 april 2016
    Heerlijk zo'n dag!!! Heel veel plezier morgen in Disney!
  4. Paulien:
    Wauw, wat hebben jullie weer veel gedaan! Veel plezier morgen in Disney! ☀️