Rennend de woestijn uit, op naar de taco's!

23 april 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

Wihoe, het goede nieuws: de buggy is terug! Het slechte nieuws: het autostoeltje nog niet. Kort samengevat: Brititsh Airways maakt er een potje van in de categorie van het kastje naar de muur. We zijn helemaal klaar met al dat gedoe en willen er niet nog meer vakantiedagen mee vullen, en dus nu zelf maar een autostoeltje gekocht. Let it go, het is vakantie!

Al vroeg zaten deze early birds in de auto naar Goodyear Ballpark in Phoenix voor de Bubble Run. Eerst nog even het startbewijs ophalen samen met vele andere sportief geklede mensen. Allemaal schone schijn zo bleek later. Elke 5 min ging een groep van start, beginnend met je een weg te banen door een berg schuim. Blub blub daar gaan we, rennen maar. Na elke km waren weer schuim kanonnen te vinden met gekleurd schuim. Lachen joh! En om nog harder te lachen: ken je die mop van die Nederlander die in Amerika een 'run' gaat meedoen? Hier rent werkelijkwaar niemand! Iedereen slenterde gezellig met de hele familie, buggy's, bolderkarren en grote bekers cola over het pad. Wel in volledig tenue bestaande uit een legging, sportschoenen, zweetbandjes en hartslagmeters. Het lijkt minstens alsof ze een marathon gaan rennen, maar niets is minder waar.

Ik zou ze bijna gelijk geven, en verklaarde mezelf ook wel een beetje voor gek. Daar ging ik dan, lekker slalommend tussen alle sjokkers, want ja, dan wil ik hem uitlopen ook, rennend welteverstaan. Hardlopen door de woestijn, een hele ervaring. Verhit en bontgekleurd van het schuim kwam ik zo'n 35 min later weer bij de finish, waar de mannen op me stonden te wachten.

IMG_4189[1] IMG_4224

Daarna op pad om een stoeltje te kopen, te monteren (daar moet je hier zowat technisch specialist voor zijn) en om 12:00 uur vertrokken we richting San Diego. Colin testte algauw hoe zijn nieuwe zetel sliep en wij genoten van het uitzicht. Grootse vlaktes, bergen en cactussen, wauw. Met de vooraf gemaakte roadtrip-playlist uit de speakers waanden we ons af en toe in een Western-film.

Een uurtje later reden we weer door heel ander landschap: zandduinen. Ook zo spectaculair en uitgestrekt, dat kan de foto niet illustreren.

DSC_0117

Halverwege de route werd het tijd voor een pauze, versnapering en wat te drinken voor de auto. En juist als je daaraan toe bent is nergens een tankstation te vinden natuurlijk. Een dik uur later, het tanklampje was inmiddels gaan branden, vonden we eindelijk een tankstation. Pfieuw, dat was even zweten (ook omdat we de airco hadden uitgezet om langer met het restje benzine te kunnen doen).

Na een korte stop weer de auto in voor het laatste uurtje. We gingen naar flinke hoogtes in een landschap met levensgrote keien. Wauw wat zie je toch veel, de autorit op zich is al een belevenis.

Rond 5 uur kwamen we aan in Old Town San Diego. Even opfrissen en dan naar de gezelligheid in de hoofdstraat voor een hapje en drankje. Want gezellig is Old Town zeker, wisten we nog van 3 jaar geleden. We zitten dichtbij de Mexicaanse grens en die sfeer trekt zich door in San Diego Old Town. Dus deden wij daar braaf aan mee met Corona's en taco's. Meteen Colin wat goede tafelmanieren bijgebracht: proosten!

DSC_0135 (2) DSC_0136

Na het eten nog wat gedronken in 'Fiësta de Reyes', een soort binnenplaats met restaurants, winkeltjes en muziek. Colin viel in slaap in z'n wagentje en wij besloten de dag nog met een laatste Corona, mmmmm!

Het was een heerlijke dag, morgen gaan we de rest van San Diego verkennen.

Tot dan!

ps. jullie reacties zijn superleuk om te lezen als we wakker worden, thanks daarvoor!

1. Fro:
    24 april 2016
    Haha wat n figuren zijn die Amerikanen ook. Hardloopwebstrijd . Nou wel leuk om n leer bij de snelste te horen toch! Veel plezier nog verder kusjes en knuffel voor Colin
  2. Lindsay:
    24 april 2016
    Wauw, ziet er allemaal weer super mooi uit!! Geniet lekker van de taco's en corona's, heerlijk!
    Enne ik vindt het weer leuk om jullie verhalen te lezen bij het wakker worden :)
    Xxx
  3. Ineke:
    24 april 2016
    Goed doorgezet, als de anderen gewoon wandelen! Veel plezier in san diego!
  4. Cindy de Bruijne:
    24 april 2016
    Hahaha wat een stunt! Respect dat jij hem gewoon bent gaan hardlopen!
    Wat weer een heerlijk prachtige foto's!
    Geniet van de taco's en de coronas!
  5. Linda mam:
    24 april 2016
    knappe tijd neergezet met die hitte. wij zijn blij dat Colin eindelijk tafelmanieren zijn bijgebracht, hihi. Veel plezier in "bijna" Mexico. xxxx
  6. Mindy:
    24 april 2016
    Wat ziet het er allemaal super gaaf uit! Knap van je dat je m gewoon gerend hebt, in die hitte als iedereen loopt. Geniet nog lekker van San Diego! X
  7. Tamara:
    24 april 2016
    Jeetje wat heerlijk om jullie avonturen te volgen! Geniet er maar lekker van!
  8. Kitty:
    24 april 2016
    Ha ha een run noemen ze dat...knap gedaan hoor Sanne .
    Wij genieten weer van jullie verhalen..ga zo door . Geniet lekker vd tacos en coronas enn San Diego! Xx
  9. Jacqueline:
    24 april 2016
    Allootjes wat schrijf je toch een leuke verhalen zeg!! Het is een feest om ze te lezen. Hoe gaat het met colin z'n knie??
  10. Wendy:
    24 april 2016
    Hahaha ken je die mop van die Nederlander die aan een run meeging doen.. knap dat je toch gewoon bent gaan rennen in de hitte! Lekker genieten xxx
  11. Angelique:
    24 april 2016
    Wat een geweldige verhalen!! Elke ochtend tijdens ontbijt lees ik wat jullie allemaal meemaken.. Ik word er nieuwsgierig van.. Amerika.. Goed, op naar het volgende avontuur!! Groetjes
  12. Marlies:
    24 april 2016
    Wat leuk om. Weeer te lezen onwijs, en dat je fanatiek bent dat blijkt maar weer maar Amerika blijft toch Amerika tacos en corona goede combi geniet lekker
  13. Maxime:
    24 april 2016
    35 minuten.. Really?! Je bent echt snel! Vet knap in dit temperaturen en heel goed dat je bent gaan rennen haha, het gaat tenslotte om je eigen prestatie en niet om de sportiefuitziende medekandidaten (want renners zijn het dus niet te noemen )
    Kan me voorstellen dat het spannend was met de benzine! Misschien een jerrycan mee, zodat je niet meer zo in de zenuwen hoeft te zitten?
    Goed dat jullie lekker een nieuw stoeltje hebben gekocht, irritant dat het zo moest lopen maar idd het is vakantie.. Who gives a shit!
    Mooie photo's zal een heerlijk vrij gevoel geven, die weidse vlaktes
  14. Paulien:
    24 april 2016
    1 ding is zeker, saai is en niet met de familie Hoogland op pad! Geweldig San, kijk al weer uit naar morgen!
  15. Monique:
    24 april 2016
    Wat heerlijk om jullie avonturen te volgen. Krijg er ook zin in. Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen. Enne bewondering voor je run door de woestijn.