Een dag met een sterretje*

25 april 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nee joh, we hoeven geen wekkertje te zetten, want we worden toch elke dag om half zes wakker... Dat dachten we gisteren, en dan worden we juist vandaag na 7 uur wakker! Nou goed, snel aankleden, alles inpakken, de auto in en naar de ontbijtzaal. Warme wafels, zelf te maken, de mannen zijn weer gelukkig.

IMG_4265[1]

Dan nog even wat fruit, broodjes en luiers halen. Dat klinkt alsof het snel in-en-uit de supermarkt is hè? Nou nee hoor, de Target Superstore is immens en heeft echt alles, tot meubels, kleding, tv's en woondecoratie aan toe. Als je hier je weekboodschappen gaat doen ben je zo een hele dag kwijt denk ik.

Uiteindelijk reden we iets over 9 uur via de 5- en 6-baans wegen San Diego uit, op naar Disney! Zodra we binnen kwamen eerst maar even op de foto met Goofy. Colin was erg onder de indruk en realiseerde zich niet dat hij nog even moest poseren voor de camera.

DSC_4354

In het park keken we onze ogen weer uit, het barst hier van de excentriekelingen die zichzelf volhangen met allerhande Disney prullaria. Volwassenen welteverstaan, die hier bijvoorbeeld hun 38e verjaardag of 1e trouwdag vieren, zoals te lezen is op hun shirts. Die ze veelal op leggings dragen, want de regel ‘een legging is geen broek’ geldt in Amerika totaal niet. Het wemelt van de broek-leggings, alle leeftijden en maten (ik weet niet wat ik erger vind…) weten er raad mee hier.

We hebben een leuke dag gehad in Disney, nergens langer dan zo'n 15 minuutjes hoeven wachten (leve de peuter attracties) en Colin heeft zijn ogen uitgekeken.

DSC_4357 DSC_4366

IMG_4333[1]

Toen hij eind van de middag in slaap viel was het een mooi moment om terug naar de parkeerplaats te lopen. Nog een half uurtje naar ons hotel in Hollywood LA. Tenzij je in de spits van LA gaat rijden... Ongekend veel asfalt vol met langzaam rijdende auto's.

Om half 6 kwamen we aan in ons motel, een typische filmset: een parkeerplaats met daaromheen de kamers. Op (voor Amerikaanse begrippen) loopafstand van de Walk of Fame, dus stapten we die kant op. Best nog een eindje, maar uiteindelijk kwamen we bij de straat met de sterren aan.
Ons kleine ventje stapte er ook vrolijk op los en gaf een ieder die er behoefte aan had (incl. de zwervers) een gulle glimlach. “Wauw you’re so happy!” merkte een Amerikaanse man op. “You see that empty star? That should be yours!”

DSC_4397
Bij het Dolby Theatre wat winkeltjes bekeken, de Hollywood-letters van grote afstand bewonderd (de onderstaande foto is een zoekplaatje) en toen een restaurantje opgezocht.
DSC_4404IMG_4332[1]
Gezellig gegeten, lekker flesje wijn erbij en voor Colin eindelijk weer wat groenvoer. Het was een dag die een ereplekje op een gouden ster verdient!

1. Ilse en Nick:
    26 april 2016
    Wauw! Echt super leuk jullie verhalen en avonturen. Disney en LA! Jaloers!! Hihi, geniet! Dikke kus van ons
  2. Paulien:
    26 april 2016
    Een heerlijk begin van de dag met jullie verhaal! Geniet van jullie nachtrust!
  3. Linda mam:
    26 april 2016
    Goedemorgen,nacht. We hoeven ons hier dus geen zorgen te maken of ons kleine sterretje Amerika net zo leuk vindt als zijn ouders. We zien zo wel dat hij het erg naar zijn zin heeft. Dikke knuffel aan deze ster. En voor jullie ook
  4. Mirte:
    26 april 2016
    Ontzettend leuk om allemaal te lezen! Jullie verhalen zitten weer in m'n vaste ochtendritueel . Ben benieuwd naar de rest, veel plezier!! X
  5. Mirte:
  6. Nander:
    26 april 2016
    Haha Hollywood letters gevonden! (Recht boven jullie hoofd )!
    Onwijs leuk verhaal weer & veel plezier in LA
  7. Carolien:
    Wauw klinkt supergoed allemaal! Veel plezier verder! Xxx
  8. Kitty:
    26 april 2016
    Da's weer lekker wakker worden met zo'n verhaal!
    "HOLLYWOOD" gespot hoor.. En die Colin steelt echt de show....
  9. Lindsay:
    26 april 2016
    Wat ziet het er allemaal weer geweldig uit! Gelukkig heeft
    Colin het naar zijn zin en pakt hij iedereen in :)
    Ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Xxx
  10. Cindy de Bruijne:
    26 april 2016
    Ziet er weer geweldig uit!!! Heerlijk dat Colin zo geniet van alle aandacht!
  11. Maxime:
    27 april 2016
    Die photo met Goofy is echt goud waard hahaha!