XX-L.A.

26 april 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hollywood sign, Rodeo Drive en het strand van Santa Monica stonden vandaag op het programma.

Vanmorgen eerst even met Colin geshopt en koffie gehaald tegenover het hotel, terwijl Arjan nog wat dingen regelde omtrent de vermiste autostoel.

IMG_4380[1]

Daarna de auto in naar Griffith Park, waar we naar het Griffith Observatory gingen. Vanuit hier heb je uitzicht over heel LA, man o man, wat een grote stad. Met alle buitenwijken erbij zo'n 13 miljoen inwoners. Bizar groot, zover je kijkt zie je alleen maar bebouwing.

IMG_4340[1]

Daarna met de auto door de prachtige Hollywood Hills, waar we o.a. het oude huis van Madonna hebben gespot en de Hollywood letters goed konden zien.

DSC_4436 (1)

DSC_4455 (1) DSC_4443 (1)

Mooie optrekjes staan hier in deze omgeving. Toen door naar Rodeo Drive, waar we dankzij het drukke verkeer, zo'n uur over gedaan hebben. Die LA-ers schijnen zich niet te realiseren dat er tal van andere mogelijkheden zijn om je van A naar B te verplaatsen.

Afijn, op Rodeo Drive hebben we wat gedrenteld tussen de chique geklede dames (incl. chihuahua) en heren (incl. satijnen zakdoek in borstzakje) en mooie auto's.

DSC_4460

Na een rondje door Beverly Hills Park even een broodje bij Subway een paar straten verder gehaald. Lekker buiten opgegeten, tussen de mooie hoge gebouwen van Beverly Hills, wat een bijzondere plek en wat is het heerlijk om weer in Amerika te zijn.

DSC_4476

Toen naar Santa Monica, lekker aan de kust. Drie jaar geleden zijn we hier een paar dagen verbleven en eenmaal daar kregen we een beetje spijt dat we dat dit keer niet hebben gedaan. Santa Monica is zo gezellig, met de sfeervolle promenade, het mooie strand en de pier. En heerlijk weer, een zonnetje, een briesje en ruim 20 graden. We hebben lekker wat gechilld en de koude Pacific tussen onze tenen door laten stromen.

DSC_4483 DSC_4517

Daarna een rondje over de kermis op de pier, wat een gezelligheid. En natuurlijk even in een wilde attractie geweest, thrill-seekers als we zijn.

DSC_4554 (1)

Daarna lekker gegeten aan de promenade, waar een waanzinnig goede zangeres stond te zingen. Bizar, in Nederland had ze alle talentenshows met gemak gewonnen en hier staat ze gewoon met haar karaoke setje op straat.

Na het eten gingen we via de winkelstraat weer terug naar de auto, op naar het hotel. Het was inmiddels donker geworden en alle lampjes van de stad schitterden ons tegemoet op de terugweg. We hebben zo'n 10 km lang door 'Korean Town' gereden, met alleen maar onleesbare tekens op de gevel. Een sushi-tent of een plek om van je overmatige lichaamsbeharing af te komen? Geen idee. Een wereld op zichzelf, en zo'n groot gedeelte van de stad, dat illustreert maar weer hoe enorm LA is.

Morgenochtend checken we uit ons 'Dixie Hollywood' motel, en nemen we nog een kijkje aan de kust bij LA. Daarna rijden we door naar de echte natuur, naar het plaatsje Three Rivers bij Sequoia NP. We zijn wel toe aan wat rust en groen, na bijna een week stedentrippen.

Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paulien:
    27 april 2016
    Weer een verhaal om blij van te worden lieve San! X
  2. Maxime:
    27 april 2016
    Jeejj nu zelf met de Hollywoord letters op de photo!! Het is weer een reis die mij niet alleen jaloers maakt, maar ook gewoon bang.. Niks valt tegen en het voelt echt als thuiskomen, inmiddels zelfs voor Colin haha! Eenmaal terug gaan we weer even bekijken en bezoeken wat Nederland nou zo leuk maakt Fijn dat jullie zo genieten:)
  3. Els:
    27 april 2016
    Wat valt er toch veel te zien en te beleven in jullie droomland. En in het oranje voor de hollywood letters....toch zo lekker hollands gebleven. ;) geniet er heerlijk van. Kus voor jullie allen... xx
  4. Linda mam:
    27 april 2016
    Ik ben het helemaal met Maxime eens, Nederland is zooooooo mooi. Fijne koningsdag daar, die moeten jullie missen, maar volgens mij hebben jullie daar geen last van. Xxxx
  5. Linda mam:
    27 april 2016
    En ik weet al wat Colin riep in de wilde attractie, auto,auto
  6. Cindy de Bruijne:
    27 april 2016
    Wat weer een heerlijke dag! En wat weer een prachtige foto's! Geniet morgen van de prachtige natuur!