Oranje boven tussen de gouden bergen

27 april 2016 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Happy Kingsday! De jetlag is voorbij, alle drie heerlijk geslapen en 'normale tijd' (lees: gezin-met-klein-kind-tijd) wakker. Laten we ons eerst maar even in een oranje shirt hijsen, leve de koning.

Daarna een restjes-ontbijt op de kamer, alle zooi weer inpakken en gaan met die banaan. Op naar Venice Beach! Slechts 20 km, waar we wederom een uur over doen, in LA kun je maar beter nooit haast hebben.

Venice Beach kenmerkt zich door de alternatieve stijl. De boulevard zit bomvol met straatartiesten, kraampjes en locals (of het nou zwervers zijn daar waren we niet helemaal uit). Elke 5 meter probeert een opkomend artiest zijn cd'tje aan je te slijten, hopend op die manier ontdekt te worden.

DSC_4585

Langs de boulevard veel winkeltjes, tattooshops en 'green doctors'. Laatstgenoemde kun je terecht voor wiet, mits je aan een van de medische eisen (van hoofdpijn tot een ingegroeide teennagel) voldoet.

De boulevard van Venice Beach noemen sommigen apart, artistiek of heel vrij. Wij betitelen het liever als sloeber; de rommelige winkeltjes, onverzorgde mensen en dito winkelwagentjes vol zooi... Het lijkt soms wel een arme wijk in een derde wereld land. Ach, ieder z'n leven.

DSC_4586 DSC_4590

Wij ploffen even een uurtje neer op het strand, om van deze zonnige Koningsdag te genieten. Sorry Nederland, voor de valse ondertoon.

IMG_4407[1]

Rond half 1 gaan we, na een salade/kipnugget lunch bij de grote gele M, op weg naar het bos! Zo'n 3,5 uur toeren voor de boeg. Eerst het drukke LA maar eens uit. We komen terecht in de 'Angeles'; de heuvels nabij LA. Steile bedoening hier, de trucks gaan kruipend de berg op en onze oren ploppen regelmatig dicht.

Een dikke twee uur, en honderden agrarische kilometers later wordt Colin wakker en maken we een korte stop. Even de benen strekken op de eerste beste parkeerplaats die we zien. Vlak ernaast bevindt zich 'Budget Inn', een motel waar een misdaadscene uit een foute film had kunnen worden opgenomen.Gauw maar weer door. Het laatste uurtje zien we het landschap veranderen. Veel bergen, meren, riviertjes en uitgestrekte heides. Wauw, wat is het hier mooi en groots.

CSC_4619

Foto's laten niet half zien hoe prachtig en imposant het hier is. Ik zal proberen ook een filmpje te plaatsen, want we hebben aardig wat bewegend beeld geschoten inmiddels.

We komen aan in Three Rivers, waar we inchecken in ons motel. Lekker oudbollig met veel bloemenprints en een heuse beeldbuis. Colin wist niet wat hem overkwam toen het apparaat beeld en geluid begon te produceren. Three Rivers is een klein dorpje in de middle of nowhere. Maar het blijft Amerika; voor die luttele paar huisjes die er staan zijn er maar liefst 6 restaurants te vinden. En bij een daarvan hebben wij lekker buiten gegeten, met een biertje tussen de gouden bergen, hoe toepasselijk op Koningsdag.

DSC_4631

We genieten zo ontzettend, maar wat gaat de tijd snel. Alweer een week voorbij... Gelukkig nog een kleine twee weken te gaan. Morgen rijden we door Sequoia NP, met de enorme gelijknamige bomen, naar Yosemite NP. Het belooft een prachtige route te worden, tot morgen!

1. Maxime:
    28 april 2016
    Oh san ik gier het weer een partij uit hoor wat kan je toch heerlijk schrijven, alsof ik erbij ben haha! Die wiet voor een ingegroeide teennagel par example, ik hou dr zo van!!
  2. Linda mam:
    28 april 2016
    Lekker he, eindelijk "uitslapen". Het was hier een hele koude maar gezellige koningsdag. lekker aan de oranjebitter om warm te worden, hihi.