Van Sin-city naar Zen-city

3 mei 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We werden weer lekker laat wakker vanmorgen, meteen maar in actie, de koffers inpakken. Nadat we deze hebben laten wegzetten en uitgecheckt zijn gaan we richting Luxor Resort. Dit hotel is aan de onze verbonden, we kunnen binnendoor lopen. Luxor heeft als thema Egypte, het hotel heeft de vorm van een enorme glimmende piramide. We hebben hier (dankzij onze MyVegas punten) het ontbijtbuffet voor de helft. We zitten tussen de Egyptische pilaren en stenen Sfinxen, mooi restaurant. Colin opent weer een charme offensief richting de serveerster. Ze vraagt waar we vandaan komen en is ontzet als ze hoort dat we van zo ver komen met een kleintje.

We gaan na het ontbijt binnendoor naar het volgende hotelresort: Mandalay Bay. Het is een hele reis zo in die hotels: dwars door het casino, langs de restaurants, via het winkelcentrum. En wij steeds maar zoeken naar de liften met onze buggy. Wat een gebouwen zijn het toch, we blijven ons erover verwonderen. Las Vegas is gewoon nergens mee te vergelijken, je moet het met eigen ogen gezien hebben om te begrijpen hoe over de top alles is.

In Mandalay Bay bezoeken we gratis het SharkReef Aquarium (wederom bedankt MyVegas...!) In dit mooie aquarium spotten we vissen, kwallen (zowel dierlijk als menselijk), roggen, schildpadden en echte haaien. Serieus, we zien ze glashelder door die ruiten, en ze zijn best eng. Ze lijken echt naar je te loeren en laten af en toe hun tanden zien.

DSC_0361

DSC_0386 DSC_0390

Hierna wordt het tijd om terug te gaan naar ons eigen hotel. We laden de auto in en maken nog een stop bij het welbekende Las Vegas-bord.
Toedeloe lichtjes, bijzondere mensen, gezelligheid en luxe! Eenmaal onderweg is Colin direct vertrokken, Las Vegas heeft hem uitgeput denk ik.

We rijden binnen een kwartiertje weer in de grote lege woestijn. De staat Nevada, waarin Las Vegas ligt, heeft buiten deze stad bijna alleen maar uitgestrekte vlaktes. Een groot deel van de staat omvat Area 51, een geheim ontwikkelgebied van de VS. Wat er precies gebeurt weet niemand, maar er is ruimte genoeg in ieder geval.

DSC_0425

Na een uurtje rijden we tussen de prachtige gele rotsformaties. We zien het landschap verkleuren naar oranje en later ook rood. Wauw, wat een mooie route hebben we vandaag. Echt een geluksmomentje, zo met zijn drietjes hier zijn, al zoveel leuke dingen gedaan en ook nog genoeg leuke dingen voor de boeg.

DSC_0440

We kruizen drie staten vandaag (Nevada, Utah en Arizona) en rijden door twee tijdzones.

DSC_0454

Rond 18:00 uur komen we aan bij de Wahweep Marine, gelegen in Glenn Canyon NP. We overnachten hier aan Lake Powell, echt een prachtige locatie.

DSC_0463 DSC_0465

We zien het zonnetje ondergaan, het is adembenemend. Morgenochtend vertoeven we aan het meer, waarna we ’s middags door rijden naar een stacaravan in Monument Valley.

Bedankt allemaal weer voor de leuke lieve berichtjes, tof om te zien dat zoveel mensen de reis met ons mee beleven :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maxime:
    4 mei 2016
    Wat is dat myvegas precies? Wat een mooi weer is het menn, Colin lekker in zn hotpants!
    Enerzijds oude herinneringen opnieuw beleven en aan de andere kant allemaal nieuwe prachtige plekken bezoeken, heerlijk!
  2. Ineke:
    4 mei 2016
    Na alle drukte van de stad, nu lekker de rust. Lekker hoor. Geniet maar lekker. Leuk om meet te lezen waar we van de zomer heen gaan.
  3. Linda mam:
    4 mei 2016
    wat een rust en pracht, rust maar ff lekker uit van al drukte van Las Vegas. dikke kus voor de kleine charmeur. xxxx
  4. Cindy de Bruijne:
    4 mei 2016
    Wat weer een heerlijke foto's!! Geniet van het heerlijke uitzicht bij het meer.
    En veel plezier bij Monument Valley!
  5. Saskia:
    4 mei 2016
    Wauw wat maken jullie toch een geweldige reis! Dit stukje route komt zeker op onze whishlist voor volgend jaar! Jullie NU genieten he!
  6. Paulien:
    Wat super
    gaaf om nu een foto te hebben met z'n drietjes bij het bekende Vegas bord! Tot morgen maar weer!